beats by dre cheap

Nauci ko ti je neprijatelj Allahov robe i kako se od sejtana(la’netullahi alejh)zastiti pred spavanje Allahovom pomoci

Bismillahir-Rahmanir-Rahim

Neka je hvala Allahu subhanehu ve te’ala koji je svjetlom Svoje knjige osvijetlio tamu dunjalučkog mraka, koji je s njom uputio zalutala srca, pa ih učinio spokojnim i smirenim u dušama iskrenih vjernika. Neka je najbolji salavat i selam na onoga koji je poslat kao milost svim svjetovima, čije su riječi i djela naš uzor na ovoj prolaznosti. Neka je mir i spas na njegovu časnu porodicu i ashabe radijallahu anhum, ali i na sve one koji koračaju njihovim putem, žive islam i upućuju druge ka uputi sve do Sudnjeg dana. Zaista je najbolji govor Allahov subhanehu ve te’ala govor, a najbolja uputa je uputa Njegova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Najgore stvari su novotarije u vjeri, a svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi ka vatri. O vi, koje je Allah subhanehu ve te'ala odabrao Svojim robovima i pomagačima Njegove vjere!Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu!


Nauci ko ti je neprijatelj Allahov robe i kako se od sejtana(la’netullahi alejh)zastiti pred spavanje Allahovom pomoci


1. Abdestiti se i leci
Ljepo je uzeti abdest prije nego se ode na pocinak, kako je preporucio Allahov Poslanik, s.a.v.s., sto se temelji na predaji El-Beraa b. 'Aziba, r.a: ''Kada podjes na spavanje, uzmi abdest kao sto uzimas za namaz!''.

2. Leci na desnu stranu
Brojne predaje ukazuju na cinjenicu da je Poslanik, s.a.v.s, lijegao na desnu stranu i preporucivao svojim sljedbenicima da to cine. U nastavku naprijed citirane predaje El-Beraa b. 'Aziba, r.a, Vjerovjesnik, s.a.v.s, kaze: «...zatim lezi na svoju desnu stranu!». Ova preporuka temelji se, kako navode Ibn Hadzer, Ibnu-l-Dzevzi i dr, na zdravstvenim razlozima, jer je za tijelo daleko zdravije spavanje na desnoj strani. Naime, islamski ucenjaci tvrde da je mnogo bolje leci, u pocetku, kako i hadis nalaze na desnu stranu, a onda kasnije leci na lijevu stranu. Oni to obrazlazu cinjenicom da lezanje prvo na desnoj strani spusti i slozi hranu a, nakon toga, lezanje na lijevoj strani doprinosi jetri i drugim organima da bolje probave hranu i ucine je korisnijom za tijelo.

3. Zabrana lezanja na stomaku
Allahov Poslanik, s.a.v.s, upozoravao je one koji su lezali na stomaku, kazavsi da taj polozaj Allah Uzviseni ne voli. U novije vrijeme medicina dolazi do zakljucka da je taj polozaj prilikom spavanja, uistinu, stetan po covjeka i njegovo zdravlje. Poslanik islama, s.a.v.s, prije cetrnaest stoljeca, kako prenosi Ebu Hurejre, r.a, upozorio je jednog ashaba koji je spavao na sofi njegove dzamije na stomaku: ''Allah, uistinu, mrzi ovaj polozaj!''.

4. Staviti desnu ruku ispod obraza
Osoba ce, kada legne na desnu stranu, desnu ruku staviti ispod svog obraza, sto se temelji, posredstvom poznatog ashaba Huzejfe, r.a, na vjerodostojnoj predaji u kojoj se istice: ''Kada bi Resulullah, s.a.v.s, legao u postelju stavio bi desnu ruku ispod svog obraza''.

5. Dova prilikom lijeganja
U hadiskim zbirkama spominje se vise razlicitih dova koje je Allahov Poslanik, s.a.v.s, ucio prilikom odlaska na pocinak.

6. Zikr prije spavanja
Najbolje bi bilo biti u zikrullahu sve dok nas san ne savlada. Ukoliko bismo se tako ponasali to bi se tretiralo, kako je vec navedeno u jednoj predaji, kao da smo u zikru sve dok se ne probudimo.
Lijepo bi bilo, prije spavanja, prouciti tespih, tahmid i tekbir. Naime, Fatima, r.a, Vjerovjesnikova, s.a.v.s, kcerka, radila je tezak posao, pa se pozalila ocu na tezak zivot, ocekujuci da joj nadje slugu, koji bi je mogao zamijeniti, na sto je Poslanik, s.a.v.s, njoj i Aliji, r.a, preporucio: ''Hocete li da vas dvoje uputim na nesto sto vam je bolje od sluge?! Kada podjete na spavanje proucite: Subhanallahi - 33 puta, El-hamdu lillahi - 33 puta i Allahu ekber - 34 puta i to ce vam biti bolje od bilo kakvog sluge!''

7. Vrijednost zikrullaha prilikom spavanja
Vanredne nagrade predvidzaju se za one koji prouce, prilikom odlaska na spavanje, sljedeci zikr: ''La ilahe illellahu vahdehu la serike leh. Lehu-l-mulku ve lehu-l-hamdu ve huve 'ala kulli sej'in kadir. La havle ve la kuvvete illa billah. Subhanellahi ve-l-hamdu lillahi ve la ilahe illallahu vallahu ekber!'' - ''Nema boga osim Allaha jedinog. Njemu nikoga kao druga ne pripisujem! Njemu pripada vlast, svaka hvala i On je nad svim mocan! Slava i hvala Allahu, nema drugog boga osim Njega i Allah je najveci!». Ko ove rijeci bude ucio prije nego zaspi, Vjerovjesnik, s.a.v.s, u predaji Ebu Hurejrea, r.a, obecava da ce mu Allah Uzviseni oprostiti grijehe, pa makar ih imao koliko pjene na moru!!!

8. Ucenje kur'anskih sura i ajeta
Lijepo je prouciti navece dva posljednja ajeta sure El-Bekara, kako je preporucio Allahov Poslanik, s.a.v.s, u autenticnim predajama, koje prenose Buhari i dr. Takodze je lijepo prouciti prije nego se legne sure Es-Sedzde i El-Mulk, kako je cinio Vjerovjesnik, s.a.v.s, a kako biljeze Tirmizi i Nesai.

Posebno je dobro, radi zastite, proučiti prije spavanja sure El-Ihlas, El-Felek i En-Nas. To je cinio i Allahov Poslanik, s.a.v.s. Aisa, r.a, prenosi da je Poslanik, s.a.v.s, svaku noc, kada bi legao u postelju, sakupio ruke i proucio, pusuci u njih: Kul huvellahu ehad, Kul e'uzu bi Rabbi-l-felek i Kul e'uzu bi Rabbi-n-nas, a onda bi rukama potrao po svome tijelu, pocevsi od glave i lica, pa sve dokle bi mogao doprijeti. To je cinio tri puta.

Inace, pohvalno je ucenje bilo koje sure iz Kur'ana prilikom odlaska u postelju, jer ko to ucini, kako kaže Poslanik, s.a.v.s, u predaji Šeddada b. Evsa, r.a, ''Allah odredi jednog meleka koji ne dozvoljava da mu se priblizi nesto sto bi ga uznemirilo!''

Imam Nevevi navodi dvije predaje Alije b. ebi Taliba, r.a, u vezi s ucenjem kur'anskih ajeta. U prvoj predaji, za koju Nevevi tvrdi da je autenticna prema uvjetima Buharija i Muslima, Alija, r.a, kaze: ''Nisam sreo ni jednu pametnu i odraslu osobu, koja prije spavanja nije proucila posljednja tri ajeta sure El-Bekare!'', a u drugoj predaji, koja se ocjenjuje dobrom, navodi: ''Nisam vidio ni jednu punoljetnu osobu koja je primila islam da je zaspala prije nego je proucila Ajetu-l-kursiju!''.

9. El-Kafirun je zastita od sirka

Dobro bi bilo prouciti suru El-Kjafirun prije spavanja. Poslanik, s.a.v.s, to je definirao kao zastitu od sirka. Obracajuci se Nevfelu, r.a, on mu napominje: ''Prouci Kul ja ejjuhe-l-kjafirun do kraja, a zatim spavaj, jer ce ti ona biti zastita od sirka!''.

10. Ajetu-l-kursijom stiti se do svanuca

Ajetu-l-kursija je ajet koji se uci u raznim prilikama. Njegova vaznost i znacaj je, uglavnom, poznat. Znacajno je napomenuti da Ajetu-l-kursija, ukoliko je neko cijelu prouci prije spavanja, kako navode autenticni izvori, postaje uzrokom da Allah, dz.s., toj osobi odredi cuvara tako da joj se sejtan ne priblizi u toku noci, sve do svanuca!

Hadisi koji govore o vrijednosti Ajetu-l-kursij!!!

"Allah je, nema boga osim Njega, Zivi i Vjecni! Odrzavatelj! Ne obuzima Ga ni drijemez ni san! Njegovo je ono sto je na nebesima i na Zemlji! Ko se moze pred Njim zauzimati bez Njegovog dopustenja?! On zna sta je bilo prije i sta ce biti poslije njih i oni ne mogu obuhvatiti od Njegovoga znanja osim koliko On zeli! Njegova kursija obuhvaca i nebesa i Zemlju i Njemu nije tesko odrzavati ih! On je Svevisnji i Velicanstveni!"-Al-Baqara,255

Ovo je Ajetul-Kursija ("Ajet Pijedestala") i on ima veliki znacajJedan vjerodostojan hadis od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, navodi da je to najvredniji ajet u Knjizi Allahovoj. Imam Ahmed ibn Hanbel prenosi od Ubejja ibn Ka'ba: /401/ da ga je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao: "Koji je najvazniji ajet u Allahovoj Knjizi?", a on je rekao: "Allah i Njegov Poslanik to najbolje znaju", ponovivsi to vise puta, a zatim je kazao: "Ajetul-
Kursija" ("Ajet Pijedestala")On mu je rekao: "Cestitam na znanju, Ebu-Munzire! Tako mi Onoga u Cijoj ruci je moj zivot, on ima jezik i usne koje velicaju Vladara kod Prijestolja, Arsa!" To prenosi i Muslim, ali bez dodatka: "Tako mi Onoga u Cijoj ruci je moj zivot..."
Drugi hadis prenosi imam Ahmed od Ebu-Zerra Dzunduba ibn Dzunade, koji u jednom hadisu navodi da je upitao: "Allahov Poslanice: /402/ Sta je najvece od onoga sto je tebi objavljeno?" Odgovorio je: "Ajetul-Kursija":
"Allah, osim Koga drugog boga nema, Zivi je i Vjecni Odrzavatelj!" (Prenosi En-Nesa'i.)
El-Buhari u svom Sahihu navodi od Ebu-Hurejrea da je rekao: /403/ - Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ovlastio me da cuvam zekat ramazana, pa mi je jednom dosao neki covjek i uzeo malo hrane. Uhvatio sam ga i rekao da cu to kazati Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem . On me zamolio: "Pusti me! Ja sam u oskudici, imam porodicu i velike potrebe!" Pustio sam ga, a kada je svanulo Vjerovjesnik me upitao: "Sta je uradio tvoj uhicenik nocas?" Rekao sam: "Allahov Poslanice, tuzio se da ima velike teskoce i da je u oskudici, pa sam se ja sazalio i pustio ga!" Poslanik je rekao: "Slagao ti je, on ce se vratiti!" Sada sam znao da ce se vratiti, s obzirom da je to rekao Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, pa sam pratio i on je opet dosao i uzeo malo hrane. Opet sam ga uhvatio i prijetio da cu kazati Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, a on je ponovo molio: "Pusti me! U velikoj sam oskudici, imam brojnu porodicu! Necu se vracati vise!" Ponovo sam se sazalio i pustio ga da ode, a kad je svanulo, Allahov Poslanik me je upitao: "Ebu-Hurejre, sta je tvoj uhicenik sinoc ucinio?" Kazao sam: "Allahov Poslanice, zalio se da je u oskudici i da ima veliku porodicu, pa sam se sazalio i opet ga pustio da ode!" On mi odvrati: "Slagao ti je, vratit ce se!" Sad sam i treci put strazario cekajuci ga, i on je dosao opet i uzeo malo hrane, a ja ga opet uhvatio. "E, sad cu sve reci Allahovom Poslaniku, jer evo treci put kako si tvrdio da se neces vracati, pa si opet dosao!" On mi rece: "Pusti me, a ja cu te poduciti rijecima za koje ce ti Allah koristi dati!" Upitah: "Koje su to rijeci?" A on mi rece: "Kada podjes u postelju, prouci 'Ajetul-Kursiju' do kraja 'Allah, osim Kojega drugog boga nema, Zivi je i Vjecni!' - pa ce te cuvar poslan od Allaha stalno cuvati i sejtan ti se nece pribliziti do svanuca!" Opet sam ga pustio, a kada je svanulo, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao je: "Sta uradi tvoj uhicenik nocas?" Rekao sam: "Allahov Poslanice, tvrdio je da ce me poduciti rijecima za koje ce mi Allah koristi dati, pa sam ga opet pustio!" On, sallallahu alejhi ve sellem, upita me: "A koje su to rijeci?" Rekao mi je: "Kada podjes u postelju, prouci 'Ajet Pijedestala' od pocetka do kraja: 'Allah, osim kojega drugog boga nema, Zivi je i Vjecni!', pa je jos dodao: pa ce te cuvar poslan od Allaha stalno cuvati i sejtan ti se do svanuca nece pribliziti!" Ashabi su pazljivo slusali da nesto nauce, a Vjerovjesnik je na to rekao: "Istinu ti je rekao, iako je on lazac! Znas li ko je s tobom razgovarao tri noci, Ebu-Hurejre?" Rekao sam: "Ne znam!" A on ce na to: "To je bio sejtan..." Od Ebi-Umame prenosi se direktno od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: /404/ Allahovo najvece ime, kojim kada se zamoli uslisava dovu, nalazi se u tri poglavlja: "El-Bekare" (Krava), "Ali-Imran" (Imranova porodica) i "Taha" (Taha ).
Ovaj ajet sadr`i deset posebnih re~enica.
Rijeci Allaha Uzvisenog: "Allah je Bog, osim Kojega drugoga boga nema" sadrze obavijest da je On Jedini Bog za sva stvorenja;
"Zivi i Vjecni Odrzavatelj!", tj. Zivi po Sebi, koji nikada ne umire, Utemeljitelj svega drugoga, bez Cijeg odrzavanja nema opstojnosti bica.
"Ne obuzima Ga drijemez niti san." Ne obuzima Ga, znaci ne savladjuje Ga drijemez, pospanost, pa zato poslije toga kaze:
"niti san", jer je on jaci od drijemeza. U sahih hadisu se navodi od Ebu-Musaa da je rekao: - Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, medju nama je ustao i obratio se sa cetiri rijeci: /405/ "Allah doista ne spava, niti treba da spava; On smanjuje mjeru i podize je; Njemu se dize dnevno djelovanje prije nocnog, a nocno prije dnevnog; Njegov zastor je svjetlo ili vatra i, kada bi ga podigao, od sjaja Njegova lica izgorjelo bi sve stvoreno do cega pogled doseze."
"Njegovo je ono sto je na nebesima i na Zemlji!" Time se saopcava da su svi Njegovi robovi pod Njegovom vlascu, potcinjenoscu i upravom, kao sto kaze:
"Ta svaki ce od njih, i onaj na nebesima, i onaj na Zemlji, kod Svemilosnog kao rob doci!" (19:93)
"Ko se moze pred Njim zauzimati bez Njegovog dopustenja?!",
"a oni se nece zauzimati osim za onoga kojim On bude zadovoljan!" (21:28) Dakle, zbog Njegove Velicine, Uzvisenosti i Velicanstvenosti, niko se nece usuditi da se zauzima za drugoga osim uz Njegovo dopustenje za zauzimanje, kao sto stoji u "hadisu zagovora": /406/ - Doci cu ispod Prijestolja sedzdu cineci, pa ce me podugo ostaviti tako, a zatim ce mi biti kazano: "Podigni glavu i kazi, pa ces biti slusan, zauzmi se i bit ce ti prihvaceno!" Zatim kaze: "pa ce mi biti odredjena granica i uvest cu ih u Dzennet!"
"On zna sta je bilo prije i sta ce biti poslije njih." To je dokaz da Njegovo Znanje obuhvaca sva bica ukljucujuci njihovu proslost, sadasnjost i buducnost, kao sto Allah Uzviseni istice govoreci o melecima:
"A mi necemo tamo uci osim uz zapovijed Gospodara tvoga! Njemu pripada ono sto je ispred nas, ono sto je iza nas i sto je izmedju toga! A tvoj Gospodar nije zaboravan!" (19:64)
"i oni ne mogu obuhvatiti od Njegova znanja osim koliko On zeli!" Niko ne moze saznati nista od Allahovoga Znanja osim ono sto mu da Allah da sazna i s cime ga upozna.
"Kursija Njegova obuhvaca i nebesa i Zemlju." Ed-Dahhak navodi predanje od Ibn-Abbasa: "Kada bi se Sedam nebesa i Sedam Zemalja razastrli tako da dopiru jedni do drugih, prema prostranstvu Pijedestala bili bi kao karika u prostranoj pustinji!" Ebu-Zerr ka`e: - Cuo sam od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako kaze: /407/ "Tako mi Onoga u Cijoj ruci je moj zivot, Sedam nebesa i Sedam Zemalja su prema Kursiji samo kao karika postavljena na pustinji zemaljskoj. Kursija je prema Arsu samo kao zeljezna halka postavljena izmedju dvije pustinje na Zemlji." Ebu-Bekr ibn Merdevejh navodi predanje s lancem od Ebu-Zerra el-Gafarija, prema kojem je on pitao Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, za Pijedestal, pa mu je on odgovorio: /408/ "Tako mi Onoga u Cijoj je ruci moj zivot, Sedam nebesa i Sedam Zemalja su prema Kursiji samo kao karika postavljena na pustinji zemaljskoj. Velicina Arsa, prema tom, Kursiji je poput velicine pustinje prema toj halci."
"i Njemu nije tesko da ih odrzava!", tj. nije Mu tesko i ne opterecuje ga sto odrzava nebesa i Zemlju i ono sto je na njima, od -nosno izmedju njih. Naprotiv, to je Njemu lahko i jednostavno jer On vodi brigu o svakoj osobi i onome sto ona radi, nadzire sve stvari; Njemu nista ne moze promaci niti izbjeci, jer sve stvari su Njemu potcinjene, jednostavne, niske i sitne u odnosu na Njega, ovisne o Njemu. On je nezavisan od svega i hvale vrijedan, On cini sto hoce; Njemu niko ne postavlja pitanje sta je ucinio, dok se njima (robovima) pitanje postavlja. On je Nadredjeni nad svim, Obracunitelj svega, Nadzornik, Velicanstveni i Uzviseni. Nema boga osim Njega, nema drugog osim Njega, niti gospodara osim Njega. Stoga rijeci: "On je Svevisnji i Velicanstveni!" imaju znacenje kao i rijeci:
"On je Velicanstveni i Uzviseni" (13:9)Najbolji stav prema ovim ajetima i vjerodostojnim hadisima jeste stav sljedbenika zdrave generacije, koji su za njih govorili: "Prihvatite ih kako su dosli, bez ikakvih modifikacija ili antropomorfizma."


Ko ti je neprijatelj o Allahov robe?

Podaci o tvom zakletom neprijatelju Iblisu Allah dz.s. ga prokleo:

Ime: Iblis
Mjesto boravka:Nemarna srca
Rodbina: Taguti
Stalno mjesto boravka:Dzehennem,uzasno mjesto
Profesija: Prvoklasni gresnik
Kretanje: Svugdje gdje se nespominje Allah Azze we Dzelle
Trasa putovanja: Krivudava
Glavnica imetka: Lazne nade
Mjesta izlaska: Pijace
Neprijatelj na putu: Muslimani
Dokazi: Fatamorgana
Radna parola: Licemjerstvo-najbolji ahlak.
Radno odijelo: Raznobojno,za svaku priliku-drugacija boja.
Dunjalucka zena: Obucena a naga
Voli: One koji ne spominju Allaha Azze we Dzelle
Smeta mu: Trazenje oprosta
Pismo: Tetovaza
Kuca: Nuznici i kupatila
Karakterne osobine: Prevrljiv u skladu s interesom
Kada se pojavio: Na dan kad je sedzdu Ademu a.s. odbio
Kolege:Munafici
Izvor zarade: Zabranjen imetak
Labaratorij: Necista mjesta i mjesta grijeha
Usluge: Podstice na zlo i naredjuje ga
Naredbe:Naredjuje nemoral i ruzna dijela
Vjera: Kufr
Funkcija: Glavni direktor onih na koje se srdzba izlila i zalutalih
Trajanje usluge: Do Sudnjeg dana
Pravac putovanja: Put za Dzehennem
Trgovacke zarade: Veliko nista!
Saputnici: Dzinski i ljudski sejtani
Saradnici: Oni sto sute o Istini
Prevodno sredstvo: Laz
Placanje: Grijeh i njemu i njegovim sljedbenicima.
Komunikacije: Gibet,nemimet i uhodjenje
Omiljena hrana: Meso umrlih-ogovaranje
Boji se: Bogobojazni vjernika
Mrzi: Muskarce i zene koji mnogo spominju Allaha Azze we Dzelle
Kako ga odbiti: Uistinu je sejtanska spletka dlaba
Zamke: Zene
Hobi: Odvodjenje u zabludu
Zelja: Zeli da svi ljudi budu nevjernici
Kraj:Vec odredjenog dana
Njegova najbolja djela: Homoseksualizam i lezbejstvo
Lozinka za sljedbenika: Ja!rijec oholih
Njegovu uveseljivaci: Umjetnici i umjetnice
Obecanja: Obecava siromastvo
Sta ga rasplace: Brojne sedzde

Prenio je Buhari rahimehullah od Ebu Se'ida el-Hudrija r.a. da mu je Poslanik s.a.v.s. rekao: Vidim da volis sitnu stoku i pustinju.Kada budes sa svojom sitnom stokom i u pustinji povisi glas pri ucenju ezana,jer svako do koga dopre mujezinov glas svjedocit ce mu na Sudnjem danu i dzini i ljudi i svi drugi.(Lukatu-l-merdzan str 44)

Zbog toga sejtan Allah ga prokleo,kada cuje ezan pobjegne daleko i ispusta vjetrove kako ne bi cuo ezan,jer bi u tom slucaju svjedocio mujezinu na Sudnjem danu,a on je neprijatelj vjerniku,pa kako da svjedocu u korist svog neprijatelja!Prenijeli su Malik,Buharija i Muslim rahimehullah od Ebu Hurejre r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Kada se uci ezan sejtan pobjegne i ispusta vjetrove kako ne bi cuo ezan.Kada se zavrsi ucenje ezana vrati se.Opet pobjegne kada se uci ikamet,pa kada se ikamet zavrsi vrati se i donosi covjeku razne misli,govori mu da se sjeti toga i toga,cega ce inace nebi sjetio,te covjek zaboravi koliko je rekeata klanjao. (Buhari mea el Feth 6/343,Nesai 2/12,Ibn Madze 1/239) Ovo je Buharijeva verzija teksta.

-Kada se dzini razilaze po Zemlji?

Prenijeli su Buharija i Muslim rahimehullah od Dzabira r.a. da je rekao: Rekao je Allahov Poslanik s.a.v.s: Kada nastupi noc ili kada omrknete,pricuvajte djecu,jer se sejtani tada razidju po Zemlji.Kada prodje dio noci pustite ih.Spominjuci Allaha zatvorite vrata,sejtan ne moze otvoriti zatvorena vrata,spominjuci Allaha zatvorite svoje mjesine,spominjuci Allaha prekrijte posude makar preko njih nesto stavili i ugasite svetiljke.(Buhari mea el-Feth 10/88,Muslim bi serhi en-nevevi 13/185)

U ovom hadisu nalazi se pet naredbi: cuvanje djece,zatvaranje vrata,zatvaranje mjesina,pokrivanje posuda,sve to uz spominjanje Allahovog Azze we Dzelle,imena i gasenje svjetiljki prije spavanja.Poslanik s.a.v.s. je razlog za cuvanje djece i zatvaranja vrata naveo u ovom hadisu.A razlog zatvaranja mjesina i pokrivanja posuda spomenuo je i u drugoj predaji prenesenoj u dva Sahiha: Prekrijte posude,zatvorite mjesine,pozatvarajte vrata i ugasite svjetiljke!Sejtan ne moze otvoriti mjesinu,ni vrata niti otkriti posudu.Ako ne nadje nista osim stapa onda spomenite Allahovo ime i stavite ga preko posude!(Muslim bi serhi Nevevi 13/186) Poslanik s.a.v.s. je spomenuo razlog za petu naredbu u hadisu koji je prenio Ebu Davud rahimehullah od Ibn Abbasa r.a. a vjerodostojnim su ga ocijenili Hakim i Ibn Hibban rahimehullah: Pojavio se mis,nosio je zapaljen fitilj i bacio ga je pred Poslanika s.a.v.s. na prostirku na kojoj je sjedio.Od te prostirke izgorjelo je koliko jedan srebrenjak.Poslanik s.a.v.s. je rekao: Pred spavanje pogasite svjetiljke jer sejtan moze navesti jednog misa poput ovog da uradi isto ovo pa da izgorite.Rekao je hafiz hadisa Ibn Hadzer rahimehullah: Hadis pojasnjava sta je navelo misa na taj postupak,to je sejtan.On,ljudski neprijatelj,potpomaze se protiv covjeka drugim ljudskim neprijateljem,vatrom.Molimo Allaha Azze we Dzelle,da nas svojom plemenitoscu sacuva neprijateljski spletki,On je Blagi i Samilosni! (Fethu-l-Bari 11/86)

Preneseno je u Muslimovom rahimehullah,Sahihu od Dzabira r.a. da je prenio od Poslanika s.a.v.s. Kada zadje sunce ne pustajte stoku i djecu dok se noc dobro ne zacrni.Jer kada sunce zadje pa dok se noc ne spusti sejtani se razidju po zemlji. (Muslim bi serhi Nevevi 13/186)

Rekao je Ibn el Dzevzi rahimehullah: Razlog njihovog sirenja u to vrijeme je bolja mogucnost kretanja nocu nego danju,jer je tama i crnina uopce pogodnija od drugih boja za sejtanske sile.Zbog toga je u hadisu koji ne prenio Ebu Zerr r.a. Poslanik s.a.v.s. rekao: Crni pas je sejtan.Ovo je od Ibn el Dzevzija prenio Ibn Hadzer rahimehullah u El-Fethu.(Fethu-l-Bari 6/342)
Rekao je Abdullah sin imama Ahmeda ibn Hanbela rahimehullah.Moj otac je spavao u podnevnim satima i ljeti i zimi.To je i meni naredjivao i govorio je da je Omer ibn el-Hattab r.a. rekao: Spavajte popodne jer sejtani ne spavaju popodne.Ovu predaju je naveo Ebu Nu'ajm rahimehullah,kao Poslanikovu s.a.v.s. a Albani rahimehullah je lanac prenosilaca ocjenio dobrim.

Izvor:Vehid Abduselam Bali-Zastita od dzina i sejtana u svjetlu Kur'ana i Sunneta

Dzini se boje ljudi

Ibn-Ebi ed-Dunja rahimehullah je prenio od Mudzahida rahimehullah da je rekao: Dok sam klanjao jedne noci odjednom se preda mnom pojavio djecak.Krenuo sam da ga uhvatim ali on ustade i preskoci zid.Cuo sam zvuk pada na zemlju pri skoku.Poslije toga nije se pojavljivao.

Mudzahid rahimehullah je rekao: Oni se boje vas kao i vi njih.Takodjer je rekao: Sejtan se vise boji vas nego vi njega.Ako vam se pokaze nemojte pokazivati strah pa da vas zajase,budite ostri prema njemu i on ce otici.

Hafiz hadisa Ebu Bekr Muhammed ibn Muhammed ibn Sulejman el-Bagindi rahimehullah,prenosi da im je pricao Ahmed ibn Bekar ibn Ebi Mejmune rahimehullah a ovaj da im je pricao Gajas ibn Husajn rahimehullah od Mudzahida rahimehullah: Sejtan mi se prikazivao u liku Ibn-Abbasa r.a. kad god sam stao na namaz.Sjetio sam se Ibn Abbasovih r.a. rijeci i stavio sam pored sebe noz.Kada se ponovo pojavio nasrnuo sam na njega,ubo ga i on je teturajuci pao.Nisam ga vidio poslije toga.Rekao je Ibn-Hadzer rahimehullah,o hafizu El-Bagindaju rahimehullah sljedece: Iskren je i povjerljiv ali je poznat po tedlisu(Et-Tibbu en-Nevevi str 129).U ovoj predaji je jasno rekao da je cuo,stoga nema bojazni od tedlisa.

-Dzini mogu ureci ljude

Rekao je Ibn-El Qajjim rahimehullah: Uroka ima dvije vrste,dzinski i ljudski: Potvrdjeno je od Ummu Seleme r.a. da je Poslanik s.a.v.s. u njenoj kuci vidio sluskinju sa zutilom na licu,pa je rekao: Ucite joj rukju,ona je urecena.Rekao je Husejn ibn Mes'ud el-Ferra rahimehullah: izraz sufa u hadisu znaci dzinski urok.Navedeni hadis zabiljezili su Buhari i Muslim rahimehullah.

Prenijeli su Nesai i Tirmizi rahimehullah od Ebu Seida el-Hudrija r.a.: Poslanik s.a.v.s. je trazio zastitu od dzina i ljudskog uroka,pa kada su objavljene sure El-Felek i En-Nas ucio je samo njih a sve drugo ostavio".(Tirmizi 3/266 je rekao da je dobar Nesai,8/271)

Iz ovoga se moze jasno zakljuciti da dzini mogu ureci ljude.O lijecenju i zastiti od toga govorit cemo u drugoj knjizi,InsaAllah.

-Da li se dzini zene i razmnozavaju?

Rekao je Allah Azze we Dzelle:
I kada smo rekli melecima:Padnite Ademu na sedzdu!,svi padose osim Iblisa,on je bio jedan od dzina i nije se pokorio naredbi Gospodara svoga.Pa zar cete njega i porod njegov,mimo Mene,kao prijatelja prihvatiti,kad su vam oni neprijatelji?Kako je sejtan losa zamjena nasilnicima!(El-Kehf 50)

Rekao je kadija bedruddin(bedruddin nije ime vec vjersko pocasni naziv) Muhammed ibn Abdullah es-Sibeli rahimehullah: U ajetu se spominje porod sto ukazuje da se razmnozavaju.(Akamu-l-merdzan str 33)
Neki ucenjaci kao dokaz razmnozavanja dzina navode ajet:
One koje,prije njih,ni covjek ni dzin nije dodirnuo.(Er-Rahman 56)

Prenosi Bejheki rahimehullah od Abdullaha ibn Mes'uda r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Veceras ce mi doci petnaest dzina da im ucim Kur'an,sve bratici i amidzici.

Neveo je Ibn-Dzerir predaju u kojoj je upitan Vehb ibn Munebbuh rahimehullah: Da li dzini jedu,piju,umiru i razmnozavaju se? Rekao je: Njih ima viste vrsta.Pravi dzini su poput vjetra,ne jedu,ne piju,ne umiru i ne razmnozavaju se.A ima ih koji jedu,piju,umiru i razmnozavaju se.(Lukatu-l-merdzan str 44)

Vjere i ubjedjenje dzina

U vezi s tim dzini se nimalo ne razlikuju od ljudi.Neki su muslimani,neki krscani,neki jevreji.Cak su i njihovi muslimani podijeljeni kao i ljudi muslimani.Neki su kaderije,neki su sije.Podijeljeni su i na sljedbenike sunneta i novotare i sl.Ima ih pokornih i nepokornih,bogobojazni i gresnika.Allah Azze we Dzelle,je prenio njihove rijeci:

"A medju nama ima i dobrih i onih koji to nisu,ima nas vrsta razlicitih".(El-Dzinn 11)

O Znacenju,"ima nas vrsta razlicitih" Ibn-Abbas r.a. je rekao: Imas nas i vjernika i nevjernika".(Tefsir Ibn-Kesir 4/430) Rekao je Ibn-Tejmijje rahimehullah: To jest,raznih pravaca.Ima nas muslimana i nevjernika,sljedbenika sunneta i novotara".(Risaletu-l-dzinni str 27)

-Da li ce dzini vjernici uci u Dzennet?

Ulema prvih i kasnijih generacija se slozila da ce dzini nevjernici uci u Dzehennem,dok se razilaze s ulaskom dzina vjernika u Dzennet.Ibn-Hadzer rahimehullah,je rekao: Razisli su se na cetiri misljenja.Prvo je da ce uci u Dzennet i to smatra vecina ucenjaka.Drugo je da ce biti u posebnom dijelu Dzenneta.Ovo je preneseno od Malika rahimehullah i jos nekih.Trece je da ce oni biti na bedemima izmedju Dzenneta i Dzehennema.I cetvrto je suzdrzanost od govora o ovome".(Fethu-l-Bari 6/346)
Rekao je Ibn-Kesir rahimehullah.Ispravno je misljenje ucenjaka prvih generacija da ce dzini vjernici uci u Dzennet kao i ljudi vjernici.Neki su kao dokaz uzeli ajet:

"One koje,prije njih,ni covjek ni dzin nije dodirnuo".(Er-Rahman 56)
Dokazivanje ovim ajetom je neispravno,mnogo bolji dokaz je ajet:

"A onome ko se bude bojao stajanja pred svojim Gospodarom pripast ce dva perivoja,pa koju blagodat Gospodara svoga poricete!".(Er-Rahman 46 i 47)
Allah Subhanehu ve te'ala je istakao blagodat prema dzinima i ljudima sto ce dobrocinitelje nagraditi Dzennetom.Dzini su tu blagodat docekali ljepsom zahvalom rijecima nego ljudi.Rekli su: Ne poricemo nijednu blagodat.Gospodaru nas,Tebi svaka hvala.Allah Azze we Dzelle,ne bi isticao blagodat koju im nece dati".(Tefsir Ibn-Kesir 4/171)

Ibn Kesir rahimehullah ovim je aludirao na hadis koji je prenio Tirmizi rahimehullah od Dzabira r.a. a koji glasi: Poslanik s..a.v.s. je ucio cijelu suru Er-Rahman,potom rekao: Sto sutite?Dzini su ljepse od vas ovo primili.Kad god sam proucio ajet:...pa,koju blagodat Gospodara svoga poricete?!,govorili su: Ne poricemo nijednu Tvoju blagodat,Gospodaru nas,Tebi hvala:.(Tirmizi 5.73,Hakim i ibn Dzerir,Albani ga je ocjenio dobrim u Sahihul-Dzami 5/31 5014)
Rekao je Ibn Tejmijje rahimehullahzini nevjernici bit ce kaznjeni u Dzehenemu po konsenzusu ucenjaka.Za dzine vjernike vecina uleme smatra da ce biti nagradjeni Dzennetom.Preneseno je od Malika,Safije,Ahmeda,Ebu Jusufa i Muhammeda rahimehullah,da smatraju da ce oni biti u posebno ogradjenom dijelu Dzenneta i da ce ih ljudi moci vidjeti a oni njih nece.Preneseno je od Ebu Hanife rahimehullah,da je rekao njihova nagrada je spas od Dzehennema.(Medzmu-l-fetava 19/38.Saudisko izdanje)

-Postoje li medju dzinima i sejtanima muskarci i zene?
Preneseno je u dva Sahiha od Enesa r.a. da je rekao: Prije ulaska u nuznik Poslanik s.a.v.s. je govorio: Allahumme inni euzu bike minel-hubsi vel-habaisi!Allahu moj,utjecem ti se od hubusa i habaisa((Buhari mea el-Feth 1/242;Muslim bi serhi Nevevi 4/70)
Buhari rahimehullah je rekao: Seid ibn Zejd je rekao: Govorio nam je Abdulaziz :Kada je htio uci...Rekao je Ibn el-Esir rahimehullah: El-Hubus,s dammom na harfu ba,je mnozina od rijeci el-habais sto znaci dzini muskarci,a el-habais je mnozina od rijeci el-habaise a znaci dzinske zene.
Ranije smo naveli hadis koji je prenio Ebu Hurejre r.a. o vrijednosti Ajeta Kursije.Komentarisuci posljednju recenicu u tom hadisu:Ako to kazes,do jutra ti se sejtan nece pribliziti.Ibn-Hadzer rahimehullah je rekao: Preneseno je u Ebu Mutevekilovoj predaji:Nece ti se pribliziti ni musko ni zensko od dzina.Dok u Ibn-Dirrisovoj predaji stoji:Nece ti se od dzina pribliziti ni musko ni zensko,ni malo ni veliko.(Fethu-l-Bari 4/488) Iz navedenog se razumije da dzina ima i muskaraca i zena,a Allah najbolje zna.

-Da li su dzini serijatski obaveznici?
Da,dzini su serijatski obaveznici isto kao i ljudi,bez ikakve razlike.Rekao je Ibn-Abdulber rahimehullah: Ulema smatra da su dzini serijatski obveznici i da se objava obraca i njima.Dokaz su ajeti:
" O skupe dzinski i ljudski,zar vam iz redova vasih nisu dolazili poslanici koju su vam ajete Moje kazivali i upozoravali vas da ce te ovaj vas dan docekati?(El-En'am 130)
"Pa koju blagodat Gospodara svog poricete?!".(Er-Rahman 13)

Rekao je Fahrudin er-Razi rahimehullah:Svi se slazu da su svi dzini serijatski obaveznici.
Kadija Abduldzebar rahimehullah je rekao: Nije nam poznato da neko smatra da dzini nisu serijatski obaveznici".(Lukatu-l-merdzan str 71)
Subki rahimehullah u svojoj zbirci fetava je rekao:Ako pitas da li oni podlijezu serijatskim obavezama u primanju(usulu) ili u svemu,odgovor bi glasio da podlijezu u svemu.Jer,ako je potvrdjeno da je Poslanik s.a.v.s. poslan njima kao i ljudima,da su poziv i zakon opceg karaktera onda su duzni izvrsavati sve obaveze koje su u stanju izvrsiti,osim ako postoji dokazi koji nesto izuzima.U skladu s tim kazemo da su obavezni klanjati,zekat dati ako posjeduju nisab uz propisane uslove,hadz obaviti,ramazan postiti i dr.Haram im je sve sto je Serijat zabranio".(Lukatu-l-merdzan str 93)

Kako dzini mjenjaju oblike?

Na dan Bedra Iblis se pojavio u liku velikana plemena Benu Mudledz.Surake ibn Malika.Pridruzio se musricima sa svojom vojskom i rekao im: Niko od ljudi ne moze vas danas pobijediti!Ja vas stitim.Kada su ljudi stali u borbene redove Poslanik s.a.v.s. je zgrabio saku prasine i bacio je musricima u oci.Nakon toga,oni su se razbjezali.Dzibril a.s. je krenuo prema Iblisa,a njegova ruka bila je u ruci nekog musrika,kada ga je ugledao istrgao je ruku iz ruke tog covjeka i dao se u bijeg.Isto je ucinila i njegova vojska.Taj covjek rece: Suraka,zar nisi rekao da si nam zastitnik?Rekao je: Ja vidim sto vi nevidite,ja se bojim Allaha!On zestoko kaznjava.To je rekao kad je ugledao meleke.Ovo je rekao Ibn-Abbas r.a.(Ibn Kesir 2/317)

Rekao je Ibn-Tejmijje rahimehullah: Dzini nekada uzimaju ljudski a nekada zivotinjski oblik.Pretvaraju se u ljude zmije,paukove,deve,krave,bravcad,konje,mazge,magar ce,ptice i slicno.(Risaletu-l-dzinni str 32)

-Kako dzini mijenjaju oblike?

Kadija Ebu Ja'la Muhammed ibn el-Husejn ibn el-Ferra rahimehullah je rekao: Sejtani nemaju moc mijenjanja svog osnovnog izgleda u kojem ih je Allah Azze we Dzelle stvorio niti da uzimaju nove oblike.Moze biti da ih je Allah subhanehu ve te'ala,poducio nekim rijecima ili postupcima koje kada izgovore ili urade Allah subhanehu ve te'ala im izmjeni izgled.Zbog toga kazemo da oni mogu promjeniti izgled i prikazivati se u razlicitim oblicima u smislu da su u stanju da izgovore rijeci ili urade nesto nakon cega im Allah Azze we Dzelle,obicno izmjeni oblik.Medjutim,nemoguce je da oni sami sebi mjenjaju oblik.Jer,bukvalni prelazak iz jednog oblika u drugi biva razbijanjem i kidanjem dijelova tijela,a to izaziva smrt (Akamu-l-merdzan str 19)

Ova tvrdnja je lijepa ali je treba dokazati.Ovoj izjavi kao dokaz moze posluziti predaja koju je prenio Ibn-Ebi Sejbe rahimehullah u kojoj stoji da su pred Omerom r.a. spomenute pustinjske prikaze pa je rekao: Niko ne moze promjeniti oblik u kojem ga je Allah,subhanehu ve te ala stvorio.Oni imaju sihirbaze poput vasih.Kada ih vidite proucite ezan!Rekao je Ibn-Hadzer rahimehullah: Lanac prenosilaca ove predaje je vjerodostojan.(Fethu-l-bari 6/344)

Ibn-Ebi ed-Dunja rahimehullah je prenio od Dzabira r.a. da je rekao: Upitan je Allahov Poslanik s.a.v.s.,o pustinjskim prikazama,pa je rekao: To su dzinski sihirbazi.Medjutim lanac prenosilaca hadisa je veoma slab.Ima tri slabosti o kojima ne mozemo ovdje govoriti.

To se ne kosi s hadisom koi je prenio Muslim rahimehullah u Sahihu od Dzabira r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Nema zaraze,sujevjerja niti pustinjskih prikaza".(Muslim bin serhi Nevevi 14/217).Poslanik s.a.v.s. u hadisu ne negira postojanje pustinjskih prikaza,vec negira vjerovanja Arapa da ih one mogu zavesti.Rekao je Nevevi rahimehullah: Vecina ucenjaka u vezi s ovim kaze da su Arapi vjerovali da te prikaze,inace vrsta sejtana,zive u pustinjama i prikazuju se ljudima u raznim oblicima kako bi zalutali i umrli u pustinji.Poslanik s.av.s. je to vjerovanje ponistio.Drugi opet kazu da hadis ne negira postojanje pustinjskih prikaza vec negira ubjedjenja Arapa da se prikazuju u raznim oblicima i ubijaju ljude.Stoga kazu: ...nema pustinjskih prikaza,znaci ne mogu nikoga skrenuti s puta.Toj tvrdnji ide u prilog hadis u kome stoji: Nema pustinjskih prikaza,postoje samo se'ali.Ucenjaci kazu da se'ali s fethom na slovu sin znaci dzinski sihirbazi,to jest medju dzinima ima i sihirbaza koji se bave magijom i prikazuju stvari drugacijim".(Muslim bi serhi Nevevi 14/217)

Muslim rahimehullah je u Sahihu prenio od Ebu Saiba,rahimehullah oslobodjenog roba Hisama ibn Zuhre rahimehullah da je rekao: Usao sam u kucu Ebu Se'ida el-Hudrija r.a. i zatekao ga da klanja.Sjeo sam i sacekao da zavrsi namaz.Cuo sam neke pokrete ispod kreveta u njegovoj kuci,kad ono velika zmija.Ustao sam da je ubijem,ali mi je Ebu Se'id rukom pokazao da sjednem.Kada je predao selam pokazao je na obliznju kucu i rekao:Vidis li onu kucu?Rekao sama.Rekao je: U toj kuci je zivio tek ozenjen mladic.Otisao je s Poslanikom s.a.v.s. na Hendek.Dok su oni tamo bili mladic je zatrazio dozvolu od Poslanika s.a.v.s. rekao je: Allahov Poslanice,dozvoli mi da obidjem suprugu?Poslanik s.a.v.s. mu dozvoli i rece:Ponesi oruzje sa sobom zbog plemena Benu Kurejze!Mladic je brzo otisao supruzi.Zatekao ju je na vratima.Spopala ga je ljubomora,pa je zamahnuo kopljem da je probode!Ona rece:Nemoj zuriti dok ne udjes u kucu i vidis sta je u njoj!Usao je i ugledao ogromnu zmiju smotanu na krevetu.Probo ju je kopljem,potom izasao i zabo ga u dvoristu.Zmija se pokrenula na vrhu koplja,i mladic je pao.Ne zna se ko je prije umro mladic ili zmija.Kada su to ispricali Poslaniku s.a.v.s. rekao je: U Medini zive dzini koji su primili islam.Kada dozivite nesto od njih opomenite ih tri dana,ako se nakon toga pojave ubijte ih,to su sejtani".(Muslim bi serhi Nevevi 14/235)
Dzini se prikazuju i mijenjaju oblike

-Sejtan ima rogove
Preneseno je od Amr ibn Anbese r.a. da je rekao: Od Ebu Hurejre r.a. preneseno je da je rekao: Allahov Poslanik s.a.v.s. me zaduzio da cuvam prispjeli sadakatul fitr.Neko je dosao i poceo uzimati hranu.Uhvatio sam ga i rekao: Tako mi Allaha prijavit cu te Allahovom Poslaniku!Rekao je:Nuzda me natjerala,imam brojnu porodicu,u velikoj sam nestasici.Pustio sam ga.Sutradan,Poslanik s.a.v.s. me upita: Sta je s tvojim sinocnim zarobljenikom?! Rekao sam: Allahov Poslanice pozalio se da ima brojnu porodicu i da je u velikoj nestasici.Sazalio sam se na njega i pustio ga.Rekao je: Slagao ti je,ponovo ce se vratiti.Bio sam siguran da ce se vratiti,jer je to Poslanik s.a.v.s. rekao.Sacekao sam ga u zasjedi.Kada je poceo uzimati hranu uhvatio sam ga i rekao: Prijavit cu te Allahovom Poslaniku.Rekao je: Pusti me,siromah sam a imam brojnu porodicu.Necu vise dolaziti.Sazalio sam se na njega i pustio ga.Sutradan,Poslanij s.a.v.s. ponovo upita: Ebu Hurejre,sta je s tvojim zarobljenikom?!Rekao sam Allahov Poslanice,pozalio se da ima brojnu porodicu i da je u velikoj nestasici,sazalio sam se na njega i pustio ga.Rekao je: Slagao ti je,ponovo ce se vratiti.Sacekao sam ha po treci put.Kada je poceo grabiti ugrabio sam ga i rekao: Nema druge,prijavit cu te Allahovom Poslanikju.Ovo ti je treci i posljedni put da dolazis!Rekao si da neces.Rekao je: Pusti me,poducit cu te rijecima kojima ce te Allah okoristiti.Rekao sam: Koje su to rijeci?Rekao je: Kada legnes u postelju prouci ajet kursiju: Allahu la ilahe illa huve el-Hajul el-Kajjum do kraja,cijelu noc cuvat ce te cuvar od Allaha i nece ti sejtan moci prici do svanuca.Ponovo sam ga pustio.Sutradan,Poslanik s.a.v.s. ponovo upita: Ebu Hurejre,sta je s tvojim zarobljenikom?Rekao sam:Allahov Poslanice,rekao me je poduciti necemu korisnom pa sam ga pustio.Poslanik s.a.v.s. je rekao: A cemu to?Rekao sam: Rekao mi je kad legnem u postelju da proucim ajet kursiju: Allahu la ilahe illa huve el Hajju el Kajjum do kraja,cijelu noc cuvat ce me cuvar od Allaha i nece mi sejtan moci prici sve do svanuca-a ashabi su vise od svih zudili za dobrom.Poslanik s.a.v.s. je rekao: On je veliki lazov ali ti je sada istinu rekao.O Ebu Hurejre,znas li skim pricas vec tri noci?!Rekao sam ne: Ne.Poslanik s.a.v.s. je rekao: To je bio sejtan".(Buhari 4/487,6/336,9/55 Fethul Bari)
Rekao je Ibn Hadzer: U hadisu koji je prenio Ubej ibn Ka'b r.a. a zabiljezio ga Nesai rahimehullah,stoji: Imao je ostavu za hurme koju je obilazio i primjetio je da uvijek nedostaje hurmi.Jednom prilikom zatekao je bice slicno tek punoljetnom mladicu.Rekao mu je: Da li si dzin ili covjek?Rekao je:Ja sam dzin.U hadisu se navodi da mu jos rekao:Culi smo da volis sadaku pa smo htijeli da probamo tvoju hranu.Upitao ga je: Sta nas ljude cuva od vas?Rekao je: Ajet kursi.Kada su to ispricali Poslaniku s.a.v.s. rekao je: Pokvarenjak je rekao istinu.
Prethodni hadis Ibn-Hadzer rahimehullah je uzeo za dokaz da se dzini mogu prikazati u odredjenim oblicima i u takvom stanju ih je moguce vidjeti.A ajet u kojem Allah Azze we Dzelle kaze: "On vas vidi,on i vojske njegove,odakle bi njih ne vidite".(El-Ea'raf 27)
Na drugom mjestu je rekao: Prenio je Bejheki rahimehullah u djelu Menakibu es-Safi svojim lancem prenosilaca od Rabia rahimehullah,da je rekao:Cuo sam Safiju rahimehullah,kada je rekao: Ko tvrdi da vidi dzine necemo prihvatiti njegova svjedocenja na sudu,osim ako je vjerovjesnik!Ovo se odnoci na one koji tvrde da ih vide u obliku u kojem su stvoreni.Dok tvrdnja da ih vidi nakon promjene oblika u vidu zivotinja nije sporna,jer mnogo je predaja koje govore da oni mogu mjenjati oblike.
Poslanik s.a.v.s. je rekao: Zmije su izobliceni dzini poput Israelovih potomaka koji su izobliceni u svinje i majmune".(Ibn Hibban,Taberani,Ibn Hatim,Albani ga je ocjenio vjerodostojnim).
Ebu Kilabete r.a. je prenio od Vjerovjesnika s.a.v.s. da je rekao: Rekao je Poslanik s.a.v.s. : Kada klanjate dovoljno je da stavite ispred sebe perdu koliki je stap na kraju sedla.Ukoliko nemate ispred sebe perdu dugu kao stap na sedlu namaz ve vam prekinuti,ako ispred njega prodje:Magarac,zena ili cni pas.Upitao sam:Ebu Zerre kakva je razlika izmedju crnog,zutog ili crvenog psa?Rekao je: Isto sam i ja pitao Allahovog Poslanika s.a.v.s. pa mi je rekao: Crni pas je sejtan".(Muslim bin serhi Nevevi 4/226,Nesai 2/64,Ibn Madze 1/306,Darimi 1/329)
Rekao je Ibn Tejjmije rahimehullah: Crni pas je sejtan u psecoj rasi.Sejtani cesto uzimaju taj oblik kao i oblik crne macke.Razlog tome je sto crna boja vise od drugih pogoduje sejtanskim silama i posjeduje toplotnu energiju".(Risaletu-l-dezini str 41)

Vrsta dzina,boraviste dzina i hrana dzina

-Vrste dzina
Preneseno je od Ebu Sa'lebe el-Husenija r.a. da je rekao: Rekao je Poslanik s.a.v.s.: "Dzina ima tri vrsteni koji imaju krila i lete,vrsta koja je u obliku zmija i akrepa i oni koji se stalno sele".(Taberani,Hakim,Bejheki,lanaca prenosioca vjerostojan,Albani ocjenio vjedostojnim)

-Boraviste dzina
Dzini uglavnom nastanjuju mjesta udaljena od ljudi kao sto su pustinje,neki se nastanjuju na smetljistima i otpadima,a ima ih koji zive medju ljudima.Potvrdjen je u oba Sahiha Poslanikov s.a.v.s. cast izlazak u pustinju gdje je dzinima ucio Kur'an i gdje ih je poducavao vjeri.Predaje o tome prenijeli su Ibn Abbas i Ibn Mes'ud r.a.
Nastanjuju se na smetljistima i otpadima jer jedu ostatke ljudske hrane.Hados o tome prenio je Ibn-Mesud r.a. a zabiljezio imam Muslim rahimehullah,vec smo ga naveli.
Takodjer,borave u nuznicima.Preneseno je od Zejd ibn Erkama r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Ovi nuznici su nastanjeni.Zato kada ulazite u njih recite: Allahume inn eu'zu bike minel-hubsi ve el-habaisi! Allahu moj utjecem Ti se od muskih i zenskih dzina(ebu Davud,Nesai,Ibn Madze,Ahmed-vjerodostojan)-to jest,nastanuju ih dzini.
Pitao sam jednog dzina muslimana: Stanujes li u nuznicima?Odgovorio je: Ne. Rekao sam: U hadisu je receno da dzini stanuju na tim mjestima?Rekao je: U njima borave samo dzini nevjernici,oni biraju necista i prljava mjesta za stanovanje.Mozda to i jeste tako.Primjetio sam da dzine nevjernike uznemiracaju mirisi,narocito mosus,za razliku od dzina muslimana koji vole lijepe mirise kao i ljudi muslimani.
Dzini stanuju i u rupama i procjepima.Prenio je Nesai rahimehullah svojim lancem prenosilaca od katade rahimehullah,on od Abdullah ibn Serdzesa r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Nemojte mokriti u rupe!Karadu rahimehullah su upitali: Zbog cega je nepozeljno mokriti u rupe?Rekao je: Prica se da u njima stanuju dzini.(Ebu Davud,Nesai,Ahmed-vjerodostojan)
Takodjer,nastanjuju torove deva.Preneseno je u Muslimovom Sahihu i drugim zbirkama da su tu boravista sejtana.

-Da li dzini jedu i piju
Jasni i vjerodostojni hadisi govore o tome da dzini jesu i piju.Imam Buhari rahimehullah u svom Sahihu prenio je od Ebu Hurejre r.a. da je nosio posudu za Poslanikove s.a.v.s. potrebe abdesta i pranje posle nuzde.Jednom prilikom,dok je slijedio Poslanika s.a.v.s. s posudom Poslanik s.a.v.s. je rekao : Ko je to? Rekao je: Ja,Ebu Hurejre.Rekao je: Donesi mi kamenje da se ocistim!Ali,ne donosi mi kost i balegu!Ebu Hurejre r.a. je rekao: Donio sam kamenje zamotano u mojoj odjeci,stavio ih pored njega i udaljio se.Nakon toga,isao sam s njim i upitao ga: Zbog cega ne moze kost i balega?Rekao je: To je dzinska hrana.Dosla mi je dzinska delegacija iz mjesta Nesibin(poznato mjesto na arapskom poluostrvu)-a divni li su oni dzini.Trazili su opskrbu,pa sam zamolio ALlaha da na svakoj kosti i balegi koju naidju nadju hranu".(Buhari mea El-Feth 7/171)
Prenio je Muslim rahimehullah od Abdullaha Ibn Omera r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Kada jete i pijete,jedite i pijte desnom rukom,jer sejtan jede i pije lijevom rukom.(Muslim bi serhi Nevevi 13/191)
Takodjer je Muslim rahimehullah prenio od Huzejfe r.a. da je rekao: Kada smo s Poslanikom s.a.v.s. bili na sofri nismo pruzali ruke prema hrani dok to ne bi ucinio Poslanik s.a.v.s. Jednom prilikom,bili smo za sofrom i dosla je neka djevojcica zureci kao da je neko tjera i pruzila je ruku prema hrani.Poslanik s.a.v.s. ju je uhvatio za ruku.Nakon nje dosao je neki beduin i on je zurio kao da ga neko tjera.Poslanik s.a.v.s. je uhvatio i njegovu ruku te potom rekao: Sejta moze jesti sao hranu pri kojoj se ne spomene Allahovo ime.On je doveo ovu djevojcicu kako bi putem nje mogao jesti ali ja sam uhvatio njenu ruku,potom je doveo i ovog beduina kako bi jeo putem njega aki i njegovu sam ruku zadrzao.Tako mi onoga u cijoj je ruci moja dusa,njegova ruka je u mojoj skupa s njenom rukom(rukom djevojcice)".(Muslim bi serhi Nevevi 12/190)
U Muslimovom rahimehullah Sahihu preneseno je od Dzabira ibn Abdullaha r.a. da je cuo Allahovog Poslanika s.a.v.s. kako govori: Kada covjek zeli uci u svoju kucu i spomene Allahovo ime pri ulasku i jelu sejtan kaze(drugim sejtanima)" Ovde za vas nema konaka ni vecere!Ako pri ulasku ne spomene Allahovo ime sejtan kaze: Nasli ste konak!Ako i pri hrani ne spomene Allaha kaze: Nasli ste i konak i veceru!".(Muslim bin Serhi 13/190)
U vezi sa pitanjem da li dzini jedu i piju ulema se podjelila na tri misljenja.
Prvo misljenjezini ne jedu i ne piju.Ovo misljenje je neispravno jer nema dokaza koji ukazuje na njega.
Drugo misljenje: Neke vrsta dzina jesu i piju a neke ne.Za svoj stav nasli su uporiste u predaju koju je prenio Ibn-Abdulber rahimehullah od Vehb ibn Munebbiha rahimehullah a glasi: Dzina ima nekoliko vrsta.Najodabraniji od njih su u vidu vjetra,ne jedu,ne piju i ne razmnozavaju se.Druga vrsta sve to radi.Treca vrsta su dzinski sihirbazi,pustinjske i nocne prikaze.(Fethu-l-Bari 6/345)
Dokaz im je i predaja koju smo vec naveli od Ebu Selebe el-Husenija r.a. u kojoj se navodi da dzina ima nekoliko vrsta.Ovo misljenje je mozda i tacno.
Trece misljenje: svi dzini jedu i piju.Vkerovatnoca ispravnosti ovog misljenja je mnogo veca od prethodnog.Na njegovu ispravnost ukazuju prethodno navedeni hadisi.A Allah Azze we Dzelle najbolje zna.
Hadis koji je prenio Abdullah ibn Mes'us r.a. zabiljezio je imam Muslim rahimehullah i sljedecoj verziji: Vama pripada svaka kost nad kojom je spomenuto Allahovo ime.U vasim rukama bit ce puno mesa.".(Muslim bin Serhi 4/170) Isti hadis je prenio i Ebu Davud rahimehullah i drugi u verziji:... Svaka kost nad kojoj nije spomenuto Allahovo ime...Postoji mogucnost da je neki od prenosilaca promjenio znacenje.Ako nije to,onda se Muslimova predaja odnosi na dzine muslimane a druga predaja na sejtane.Allah Azze we Dzelle najbolje zna.


Od cega su dzini stvoreni?

Kur'an i Sunnet neosporno i nedvosmisleno ukazuju da su dzini stvoreni od vatre.Rekao je Uzviseni: "A dzine je stvorio od plamicka vatre".(Er-Rahman)
U vezi s izrazom u ajetu Maridzun-nar prenose se od Ibn-Abbasa r.a. dva tumacenja.Prema jednog predaji rekao je da znaci od ciste vatre,a po drugoj od usplamtjelih krajicaka(Tefsir Ibn-Kesir 4/271)U drugom ajetu Uzviseni je rekao: "A dzine smo prije,stvorili od vatre uzarene".(El-Hidzar 27)
Reko je Iblis: "Ja sam bolji od njega!Mene si stvorio od vatre a njega od ilovace".(El-Er'raf 12)

Neko moze reci: Kako mozes Iblisove rjeci uzimati kao dokaz kada se njemu nemoze vjerovati?!Kao odgovor kazemo da nije dokaz u njegovim rijecima!Dokaz je Allahovo Azze we Dzelle,precutno odobravanje te njegove izjave.Allah Azze we Dzelle,nikada ne odeobrava ne istinu.
Imami Muslim i Ahmed rahimehumullah zabiljelizili su da je Aisa r.a. rekla: Rekao je Poslanik s.a.v.s. : Meleci su stvoreni od svjetlosti,dzini od plamicka vatre,a o Ademu vam je vec receno".(Muslim bi serhi Nevevi 18/123)
Ovo pitanje dugo se povlaci kod mnogih a kada bi samo malo razmislili shvatili bi i razumjeli.Svi znamo da je covjek stvoren od zemlje i da sada nije od zemlje!Znaci,zemlja je samo osnova ljudskog roda.Isto tako,dzini su stvoreni od vatre ali sada nisu od vatre.Brojni dokazi ukazuju na to.
Prenio je imam Nesai rahimehullah od Aise r.a. da je Poslaniku s.a.v.s. dosao sejtan dok je bio u namazu.Poslanik s.a.v.s. ga je zgrabio,savladao i poceo daviti.Rekao je: Osjetio sam hladnocu njegovog jezika na svojoj ruci.Lanac prenosilaca je vjerodostojan,odgovara Buharijevim uslovima.Iz hadisa se jasno razumije da oni sada nisu vatra,inace Poslanik s.a.v.s. nebi mogao osjetiti hladnocu njegovog jezika.
Takodjer,Poslanik s.a.v.s. je rekao : Iblis,Allahov neprijatelj,donio je plamicak vatre da mi njome sprzi lice".(Muslim bi serhi Nevevi 5/30)
Prenio je Malik rahimehullah u Muvettau od Jahja ibn Seida rahimehullah mursel predaju: U noci Israa Poslanik s.a.v.s. je vidio Ifrita koji ga je trazio s bakljom u ruci.Kud god bi se okrenuo vidio bi ga.Dzibril a.s. mu je rekao: Hocelis li da te poducim rijecima ako ih izgovoris ugasit ce se baklja i past ce na usta...Iz ova dva hadisa zakljucujemo da Iblis nije ostao na svojoj vatrenoj prirodi jer je upotrebljavao plamicke vatre i baklje.Da je od vatre ne bi mu trebale.
Rekao je Poslanik s.a.v.s. : Sejtan kruzi u covjekovom tijelu putem krvi.(Muttefekun alejhi Buhari mea el-Feth 4/282,Muslim bi serhi Nevevi 14/155).Da je jos uvijek od vatre spalio bi covjeka.Ako bi neko rekao da se ovim hadisom zeli ukazati na sejtansko dosaptavanje a ne na ulazak u covjeka dobili bi odgovor ucenjaka fikhske metadologije,usulul-fikha,koji su jednoglasni da nije dozvoljeno tumaciti tekst prenesenim znacenjem osim kada za to postoji razlog.A gdje je ovde razlog?
Ovome se jos moze dodati u cinjenica da je covjek stvoren od zemlje i vode a moze biti mucen i zemljom i vodom.Ali,bolji odgovor od svega toga je da kazemo Allah Azze we Dzelle je Svemoguc.

Dzini su istina nisu izmisljotina

Vjerovanje u gajb-nevidljivi svijet

Vjerovanje u gajb je jedan od temelja islamskog vjerovanja.Vjera u gajb spomenuta je u Kur'anu kao prva osobina bogobojazni.Rekao je Uzviseni: "Elif-lam-mim.Ova Knjiga,u koju nema sumnje,Uputa je onima koji se Allaha boje.Onima koji u gajb vjeruju."(El-Bekare 1-3)
Svaki musliman duzan je vjerovati u gajb bez imalo kolebanja ili sumnjicavosti.A gajb je,prema onome sto je rekao Abdullah Ibn Mes'ud r.a.(Tefsir Ibn-Kesir 1/41/) sve sto nevidimo a Allah Azze we Dzelle ili Njegov Poslanik s.a.v.s. rekli su da postoji.
Dzini su dio gajba u koji je duznost vjerovati zbog brojnih Kur'anskih i hadiskih dokaza o njihovom postojanju.

-Kura'nski dokazi:
Kada ti poslasmo nekoliko dzina da Kur'an slusaju,kada dodjose da ga cuju,oni rekose:Sutite i slusajte!A kad se zavrsi,vratise se narodu svome da opominju.(El-Ahkaf 29)
O skupe dzinski i ljudski,zar vam iz redova vasih nisu dolazili poslanici koji su vam ajete Moje kazivali i upozoravali vas da cete ovaj vas dan docekati?(El-En'am 130)
O druzine dzinova i ljudi,ako mozete kroz slojeve nebesa i Zemlje prodrijeti,prodrite,moci cete prodrijeti jedino uz veliku moc!(Er-Rahman 33)
Reci:Meni je objavljeno da je nekoliko dzina prisluskivalo i reklo:Mi smo,doista Kur'an koji izaziva divljenje,slusali."(El-Dzinn 1)

I bilo je ljudi koji su zastitu od dzina trazili,pa su im tako obijest povecali."(Muslim bi serhi en-Nevevi 4/170)

-Dokazi iz Sunneta
1.Imam Muslim je zabiljezio od Abdullaha ibn Mesu'da r.a.da je rekao: "Jedne noci bili smo sa Allahovim Poslanikom s.a.v.s. i izgubili ga.Uzaludno smo pretrazili dolinu i puteljke,rekli smo:Odnijeli su ga dzini ili je ubijen!To nam je bila najteza noc.Kada je svanulo ugledali smo ga kako dolazi iz pravca pecina Hira.Rekli smo: Allahov Poslanice,trazili smo te i nismo te nasli.Proveli smo najgoru noc.Poslanik s.a.v.s. je rekao: Dosao mi je izaslanik dzina,otisao sam s njim i ucio im Kur'an.Poveo nas je i pokazao nam njihove tragove i ostatke u vatri.Trazili su da im kazem sta mogu jesti,rekao je: Kosti zivotinja zaklanih bismilom.U vasim rukama bit ce pune mesa.Vase zivotinje neka jedu balegu.Nakon toga,obratio se ashabima:Nemojte se njima cistiti poslije nuzde,jer je to hrana vase brace!(Muslim bi serhi en-Nevevi 4/170)

2.Prenijeli su imami Buhari,Malik,Nesai i Ibn-Madze rahimehumullah od Ebu Seida el-Hudrija r.a. da je rekao: "Rekao mi je Allahov Poslanik s.a.v.s.: Primjetio sam da volis sitnu stoku i pustinju.Kada budes sa svojom sitnom stokom u pustinji glasno uci ezan!Svi koji budu culi mujezinov glas,ljudi,dzini i sve drugo-svjedocit ce na Sudnjem danu da su ga culi."(Buhari mea el-Feth 6/343,Malik 1/68,Nesai 2/12,Ibn Madze 1/239)

3.Prenosi se u dva Sahiha da je Ibn Abbas r.a. rekao: Jednom prilikom,Poslanik s.a.v.s. je otisao na trg Ukaz,s njim je bila i grupa ashaba.U to vrijeme sejtani su bili sprijeceni od prisluskivanja nebeskih vijesti,gadjani su zvjezdama padalicama.Kada su se vratili u svoj narod pitali su ih sta je sa njima.Rekli su da su sprijeceni od prisluskivanja nebeskih vijesti i da su ih meleci gadjali zvijezdama padalica.Rekli su:Sigurno se dogodilo nesto veliko,pa ste sprijeceni da prisluskujete nebeske vijesti!Razidjite se po zemlji i vidite sta se dogodilo,pa nemozete vise prisluskivati nebeske vijesti!Jedna grupa uputila se u pravcu Gihane prema Poslaniku s.a.v.s. On je bio u Nehli isao sa ashabima prema Ukazu.Dok je sa ashabima klanjao sabah dzini su culi ucenje Kur'ana.Nakon zavrsenog ucenja rekli su: Narode culi smo Kur'an koji zadivljuje i upucuje na pravi put.Mi smo povjerovali u njega i nikog necemo obozavati osim Allaha.Tada je Allah objavio svom Poslaniku s.a.v.s. "Reci:Meni je objavljeno da je Kur'an slusala grupa dzina...Objavljeno mu je sta su dzini rekli." (Buhari mea el-Feth 2/253,Muslim bi serhi Nevevi 4/168) Brojni su dokazi u vezi s ovim.Vidjet ces ih,Ako Bog da,citajuci ovu knjigu.

Vehid Abduselam Bali-Zastita od dzina i sejtana u svijetlu Kur'ana i Sunneta

http://www.youtube.com/watch?v=yTpgZljYRi0&feature=fvwrel

http://www.youtube.com/watch?v=CpsAQKHdmpQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=aXoa_QEm6HA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=TblBNjjdxhg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=IITY6OSloV4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=I1tSkpbc774&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5FCGSSOMNro&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=RcWI0yu2_XE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=4nnPYZG0XCo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=-09R3gYQtmo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Jg8Noy1MWV0&feature=related


 

Allaha subhanehu ve te'ala Robinja
http://allahovarobinjainsaallah.blogger.ba
22/02/2012 23:48