beats by dre cheap

Koju korist ima Roditelj od Djeteta i na Dunjaluku i na Ahiretu (nakon preseljenja /smrti)!?

Bismillahir-Rahmanir-Rahim

Neka je hvala Allahu subhanehu ve te’ala koji je svjetlom Svoje knjige osvijetlio tamu dunjalučkog mraka, koji je s njom uputio zalutala srca, pa ih učinio spokojnim i smirenim u dušama iskrenih vjernika. Neka je najbolji salavat i selam na onoga koji je poslat kao milost svim svjetovima, čije su riječi i djela naš uzor na ovoj prolaznosti. Neka je mir i spas na njegovu časnu porodicu i ashabe radijallahu anhum, ali i na sve one koji koračaju njihovim putem, žive islam i upućuju druge ka uputi sve do Sudnjeg dana. Zaista je najbolji govor Allahov subhanehu ve te’ala govor, a najbolja uputa je uputa Njegova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Najgore stvari su novotarije u vjeri, a svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi ka vatri. O vi, koje je Allah subhanehu ve te'ala odabrao Svojim robovima i pomagačima Njegove vjere!Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu!


Koju korist ima Roditelj od Djeteta i na Dunjaluku i na Ahiretu (nakon preseljenja /smrti)!? 

 

"Gospodar tvoj zapovijeda da samo Njemu robujete i da roditeljima dobrocinstvo cinite. Kad jedno od njih dvoje, ili oboje, kod tebe starost dožive, ne reci im ni: “Uh”! – i ne podvikni na njih i obracaj im se rijecima poštovanja punim. Budi prema njima pažljiv i ponizan i reci: - Gospodaru moj, smiluj im se, oni su mene, kad sam bio dijete, njegovali!”(Kur'an- 23. i 24. ajeta sure El-Isra)

 

Navedena dva ajeta sure el-Isra’ su, ustvari, poticaj kojom nas Svevišnji želi mobilizirati na maksimalnu pažnju i respekt prema roditeljima. Uzvišeni, odmah poslije naredbe o poslušnosti jedino Njemu, nareduje dobrocinstvo roditeljima. U ajetima su izneseni temeljni principi na kojima islam gradi cjelokupnu strukturu ljudskog života.

U ljudskoj prirodi je da ...slijedi ...da se radije gleda unaprijed nego da se osvrce na prošlost. Sama priroda covjeka podstice na zaštitu mladih naraštaja kako bi se osigurao produžetak vrste na Zemlji. Taj božanski nagon jednako je izražen i u slucaju ostalih vrsta iz biljnog i životinjskog svijeta. Tako odrasli muškarci i žene lakše odvajaju vrijeme za druženje i igru s djecom, žrtvujuci se i bez gundanja i prigovaranja, cak i sa zadovoljstvom pronalaze vrijeme koje ce pokloniti svojoj djeci. Dakle, sama priroda garancija je da ce se roditelji bez ikakve oporuke i jasnih naredenja briniti o svom potomstvu, dok djeca imaju stalnu potrebu da se uvijek vracaju na tu božansku oporuku o staranju za one koji odlaze nakon što su se žrtvovali za pokoljenja koja tek stasavaju.

 

Oporuka djetetu da bude pažljiv prema roditeljima ponavlja se cesto u Kur'anu i Sunnetu Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dok je oporuka roditeljima prema djeci daleko neznatnija, iz prostog razloga, kako primjecuje Sejjid Kutb, jer je sama priroda ucinila da tako bude. Naime, sama priroda podstice da se štite mladi naraštaji da bi se osiguralo produženje života na Zemlji, kao što to Allah Uzvišeni želi. Roditelji žrtvuju sve od sebe za svoju djecu, i imetak, i zdravlje, i svoj život i to cine sve s radošcu i veseljem, dok dijete to brzo zaboravi, pa mu treba ponavljati njegove obaveze, što Allah Plemeniti, znajuci ga, cini u Svojoj Knjizi

«Mi smo naredili covjeku da bude poslušan svojim roditeljima. Majka ga nosi, a njeno zdravlje trpi, i odbija ga u toku dvije godine. Budi zahvalan Meni i roditeljima svojim, Meni ce se svi vratiti». 

 

Roditelji su izvanredna prilika da, cineci im dobrocinstvo, zaradimo džennetske ljepote. U hadisu kojeg prenosi Ebu Hurejre, r.a, Poslanik islama, sallallahu alejhi ve sellem, jedne prilike je rekao: «Ponižen bio!», i to je ponovio tri puta. Na upit ashaba: «A ko to, Allahov Poslanice?», odgovorio je: «Onaj koji doživi starost svojih roditelja, ili jednog od njih, a on zbog njih, ne ude u džennet!». 

 

Nažalost, postupci brojnih muslimana prema svojim starim i iznemoglim roditeljima izazvat ce samo Allahovu srdžbu, umjesto da im budu prilika da zadobiju džennet i njegove neopisive ljepote.

 

Poslušnost prema roditeljima garantira naše druženje sa poslanicima, šehidima i iskrenima na Sudnjem danu

 

Treba napomenuti da naše druženje sa poslanicima, šehidima i iskrenim i dobrim Allahovim robovima na Sudnjem danu uvjetuje naš lijep odnos spram roditelja. To se jasno nazire iz hadisa koji od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, prenosi 'Amr b. Murre el-Džuheni. On kaže da je neki covjek došao Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem , i rekao: «Allahov Poslanice, svjedocim da nema drugog boga osim Allaha, svjedocim da si ti Allahov Poslanik, klanjam pet dnevnih namaza, propisno dajem zekat od svoje imovine i postim mjesec Ramazan». Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem , mu je tada rekao: «Ko umre, a bude izvršavao ove dužnosti, bit ce na Sudnjem danu u društvu vjerovjesnika, iskrenih i šehida ovako – pa je pokazao da ce biti blizu kao prst uz prst – ali pod uvjetom da nije bio neposlušan svojim roditeljima!» 

 

Zivi su ti, mladi ili stari odi i obidji ih, nadji vremena od svega i sviju pa makar malo pokucaj na vrata sa nekom hedijicom jer Stariji su ko i djeca, imaju ali se obraduju necemu. 

 

-Lijepu rijec im pruzi, pa ako ti svaki dan jedno te isto ponavljaju, saslusaj pa makar ti i nebilo drago, pokazi da imas sabura i kao da orvi put to nesto cujes. Sjeti se kada si bio mali, po koliko puta ti je majka ili otac morao ponoviti nesto par puta i to sa ljubavi i saburom, jer si bio tada njihova najveca radost i bogastvo, pa neka i oni tebi budu sad najveca radost i bogastvo a ostarit ces i ti pa ces se radovati i ti star svojoj djeci kada ti vrata otvore. 

 

-Odvezi ih doktoru, negdje u goste, negdje iznenadi i oni su tebe vodali, od parka, od neki izleta, treninga, skole itd. Koliko su oni tebe ili majka puta vodila doktoru, bolnicu i nije spavala radi tvojih bolesti, njegovala te, hranila, presvlacila ne ispavana!

 

-Ugodi dusama njihovim ako nekad uzdahnu da su sta pozeljeli pojesti! Mozda nemaju imetka da to sebi kupe, a nahranit nekoga je sadaka a kamoli roditelja pa sjeti se kada si ti uzdisao za cokoladom, pitom, nekim jelima, majka je ili bolesna ili zdrava ustajala i kuhala ili kupovala ti, vam! 

 

-Odrzavanje kuce. Nece danasnje snahe to sad prihvatiti da ti roditeljima svaki dan po kuci cisti, pere i kuha kao nekad sto su zene radile, ali nece ona ni odgovari kod Allaha sto nije tvojoj majki usisano, oprano sudje ili neznam sto. Biti ces pitan ti muslimanu za svoje roditelje i Dzennet je tvoj pod njihovim nogama pa bujrum, zaradi Dzennet kod svojih roditelja i kome ces drugom pomoci ako ne njima pa oni su za tebe isto sve cinili...kupovali ti, obalcili, nisu spavali, skolovali, kuhala ti majka sto voli, cistila za tobom, prala te i peglala pa sad je red na tebe jos ti toliko obecava Allah Uzvišeni nagradu.

Poslanik Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je pomagao Zenama, pa se nije bojao da ga nazivaju nekim nazivima kao sto danas kazu:"Papucar" a kako bi tek Majki ili Roditeljima pomagao da su mu bili zivi, zato je ostalo u hadisima dosta toga, duznosti prema roditeljima.

Neka te nazivaju kako hoce, uradi to za sebe, za Dzennet, za njih.

 

Sta bi sve uradio da ti Sef kaze da radis za Dunjalucku platu??! Sve bi radio, prao, kuhao, peglao samo da je dobijes na kraju mjeseca i to stranicima!

 

A Allah ti Dzennet obecava i to radis svojim roditeljima, svojoj majki koja je stotine puta vise ucinila za tebe, tvoju bracu i sestre! Neki trazit ce izgovore :"Ah ne klanjaju, dzahili su roditelji i ovaki i onaki estagfirullah"

 

Pa kakvi su god ti ih nisi pitao i Allah ti je odredio njih, i Allah upucuje kad i gdje koga hoce a tvoje je da roditeljima cinis dobrocinstvo sve dok ti ne nareduju nesto protiv vjere a tad im se mozes suprostaviti a dobrocinstvo je cinio Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem i ne muslimanima nekim pa...

 

Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: " Daleko bio (od Allahove milosti), daleko bio, daleko bio svako onaj ko doceka starost svojih roditelja, ili jednog od njih, a (zbog njih) ne ude u Dženneti " (Muslim)

 

Eh sad sta kada su nam Roditelji na Ahiretu, preselili, umrli...

 

Kada osoba umre prekidaju mu se svi dotoci sevapa, izuzev u tri slucaja, kako naglašava Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem , u hadisu kojeg prenosi Ebu Hurejre, r.a: «Kada covjek umre prestaju njegova djela, osim u tri slucaja:

-trajna sadaka, - znanjem kojim se iza njega koristi i - -dobro odgojeno dijete, koje mu dovu cini».

 

Cak ce se roditelju povecavati deredže u džennetu zahvaljujuci traženju oprosta od njegovog djeteta, kako jasno potcrtava Poslanik islama, sallallahu alejhi ve sellem , u hadisu Ebu Hurejre, ra: «Covjeku ce se, doista, povecavati deredže u džennetu, pa ce se zapitati: «Odakle ovo?», te ce mu se odgovoriti: «To je od traženja oprosta tvoga djeteta za tebe!» 

 

Neko ce ili vecina reci, da nema vise sta za njih ciniti. Koliko djece nije za Roditelje cinilo dok su bili zivi, koliko ih je zapostavljalo, nije ih obilazilo, nisu im dobrocinstvo cinilo, napdali ih, matletirali, izbjegavali... a da cine dok su na onome svijetu! 

 

Nema zapreke za pokajanje elhamdulillah, kod Allah Uzvišenog uvjek ima pokajanje za sve i moljenje za oprost i nije kraj nikad za to i dobrocinstvo! 

 

Bio ili bila si takva, ako su zivi roditelji gledaj da se pokajes i cini im dobrocinstvo, dovi, obilazi, udjelj im, kupuj, saslusaj, okupaj, skuhaj...izvedi,odvedi doktoru itd. 

 

A ako su preselili, pokaj se sto ih nisi dobrocinstvo cinio kada su ti zivi bili i uci sad... postoji uvjek sansa kod Allaha za tebe a Ahiretski konto se vazda puni sa Dunjaluckim dobrocinstvom elhamdulillah pa nam Uzvišenog Allah uvjek sanse daje za sve. 

 

U današnjem društvu, kada je u pitanju odnos prema mrtvima, ljudi idu u dvije krajnosti. Na jednoj strani imamo one koji rade za svoje mrtve i šta treba i šta ne treba, a isto tako imamo one koji apsolutno ništa ne rade za svoje umrle. Treba prije svega napomenuti da čovjek za svog života treba nastojati učiniti što više dobrih djela koja će mu koristiti na onome svijetu, i ne treba se oslanjati na to da će neko poslije njegove smrti nešto učiniti za njega.

Isto tako priliku za dobročinstvo prema drugima, a posebno prema roditeljima, treba iskoristiti za njihova života. I briga o vlastitom onosvjetskom statusu treba da bude ispred brige o bilo čijem drugom statusu. Pruziti im koliko smo u mogucnosti i koliko nas Allah duzi. 

 

Ako su vam roditelji preselili /umrli sljedece koristi imaju od vas sa dunjaluka Djece ako cini te za njih... Konto njihov Ahiretski se puni elhamdulillah a to su:

 

-Oglašavanje dženaze

Oglašavanje dženaze je veoma bitno kako bi se što više ljudi skupilo da klanjaju dženazu, jer će umrlom upravo to biti od velike koristi.

Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem : ”Nema muslimana koji umre pa mu dženazu klanja četrdeset ljudi, koji ne čine širk Allahu, a da Allah neće primiti njihovo zauzimanje za njega.” (Muslim)

 

-Posjećivanje kabura

Posjećivanje kabura je korisno i za umrlog, ali i za živog. Otuda je zabrana posjećivanja kabura, koja je bila u početku validna, derogirana hadisom kojim se to dopušta. Burejde, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: «Bio sam vam zabranio posjećivanje kabura, a od sada ih posjećujte!». (Muslim) 

 

Od posjete kaburu umrla osoba ima izuzetnu korist. To se očituje i selamom koji se uputi umrloj osobi i dovom Allahu Uzvišenom da joj oprosti grijehe i sačuva je kaburskog azaba.

 

-Dova za umrlog. 

Umrla osoba će imati koristi od dove živoga, zbog toga treba što češće upućivati dove za naše umrle. Dokaz za ovo su riječi Allaha, dželle šanuhu: ‘’Oni koji poslije njih dolaze – govore: ‘Gospodaru naš, oprosti nama i braći našoj koja su nas u vjeri pretekla…"(Prijevod značenja, El-Hašr, 10.)

 

-Izvršenje zavjeta, opruke. 

Ako se umrla osoba zavjetovala da će nešto uraditi (što nije u protivnom sa šerijatom) pa je u tome smrt spriječila, onda njeni nasljednici trebaju to za nju da izvrše.

 

 Ibn Abbas, r.a., prenosi da je jedna žena došla Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem , i kazala: “Moja majka se zavjetovala da će obaviti hadždž, ali ju je smrt preduhitrila. Hoću li ja za nju obaviti hadždž?” Poslanik, sallallahu alejhi ve selem , reče: ”Da, otiđi za nju na hadždž, jer šta misliš da je iza tvoje majke ostao kakav dug, da li bi ga za nju ti odužila?” Ona odgovori: ”Da.” ”Oduži je, jer je u izvršenju dugova, Allah najpreči.” (Buharija)

 

-Vraćanje duga

Ako umrla osoba bude imala kakav dug, njegovi najbliži dužni su vratiti taj dug. To je najbolje učiniti prije klanjanja dženaze. Brojni su primjeri iz Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, prakse koji idu tome u prilog. Tako, naprimjer, stoji da Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem , nije htio klanjati dženazu nekom čovjeku koji je umro pod dugom, dok Ebu Katade, r.a, nije preuzeo obavezu platiti njegov dug, pa je tek tada Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem , istupio pred džemat i klanjao dženazu! (Buharija)

 

-Upotpunjavanje neizvršenih ibadeta (hadždž, post, i sl.)

Ukoliko je umrla osoba bila obavezna izvršiti neki ibadet, a nije ga obavila, to će nadoknaditi neko od njene porodice ili nasljednika. Dokaz za ovo je hadis u kojem stoji da je neka žena upitala Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem : «Allahov Poslaniče, majka mi je bila dužna postiti mjesec dana, pa hoću li ja to nadoknaditi?» Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem , odgovorio je: «Posti za nju!». Žena je dodala: «Ona nikada nije obavila hadždž, pa mogu li ja to učiniti za nju?» Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem , odgovorio je: «Obavi hadždž za nju!» (Muslim)

 

-Dobro djelo koje učini dijete umrlog

Sve što dijete uradi od dobrih djela, ide u prilog i umrlim roditeljima i oni u tome imaju nagradu, a djetetu se ništa od sevapa ne umanjuje. Brojne su predaje koje bilježe Buharija, Muslim, i dr. u kojima ashabi pitaju da li će imati nagradu i oni i njihovi roditelji, ako oni za njih podijele sadaku ili učine neko dobro djelo. 

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem , odgovarao je potvrdno. 

 

-Sadaka i vakuf

Umrla osoba će imati izuzetnu korist od obične i trajne sadake, odnosno vakufa, bilo da je ona to ostavila ili neko to čini od njene imovine nakon njene smrti. To može biti gradnja džamije, puta, bolnice, česme ili bilo šta što koristi ljudima, i sve dok traje taj hajrat, njemu će nagrada teći i on će od toga imati koristi. 

Od Aiše, radijallahu anha, prenosi se da je neki čovjek došao Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem , i rekao: «Allahov Poslaniče, moja je majka iznenada umrla, a da je išta progovorila, smatram da bi dala sadaku. Da li će ona imati nagradu ako ja za nju udijelim sadaku?» Odgovorio je: «Da.» 

(Buharija i Muslim)

 

-Klanje kurbana

Od stvari koje koriste mrtvima je i klanje kurbana za njih. Dokaz za ovo je hadis u kojem se navodi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem , prilikom klanja kurbana rekao sljedeće: ”U ime Allaha, Allahu primi od Muhammeda i njegove porodice.” (Muslim)

 

I na kraju, upućujmo dove Svevišnjem Allahu da se smiluje nama i našim roditeljima umrlima, oprosti im grijehe, pređe preko njihovih hrđavih djela i uvede ih u Džennet Firdevs bez polaganja racuna i bez predhodne kazne u kaburu i Dzehennemu. 

 

Allahumme Amin!

 

 

 

 

Allaha subhanehu ve te'ala Robinja
http://allahovarobinjainsaallah.blogger.ba
12/09/2018 15:32