beats by dre cheap

Vaznost Namaza u tvom Zivotu!

Bismillahir-Rahmanir-Rahim

Neka je hvala Allahu subhanehu ve te’ala koji je svjetlom Svoje knjige osvijetlio tamu dunjalučkog mraka, koji je s njom uputio zalutala srca, pa ih učinio spokojnim i smirenim u dušama iskrenih vjernika. Neka je najbolji salavat i selam na Poslanika sallallahu alejhi ve sellem ,onoga koji je poslat kao milost svim svjetovima, čije su riječi i djela naš uzor na ovoj prolaznosti. Neka je mir i spas na njegovu časnu porodicu i ashabe radijallahu anhum, ali i na sve one koji koračaju njihovim putem, žive islam i upućuju druge ka uputi sve do Sudnjeg dana. Zaista je najbolji govor Allahov subhanehu ve te’ala govor, a najbolja uputa je uputa Njegova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Najgore stvari su novotarije u vjeri, a svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi ka vatri. O vi, koje je Allah subhanehu ve te'ala odabrao Svojim robovima i pomagačima Njegove vjere!Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu!


Vaznost namaza u tvom zivotu!

Uzvišeni Allah objavio je Kur'an Vjerovjesniku, s.a.v.s., da ga objasni ljudima: 'A tebi objavljujemo Kur'an da bi objasnio ljudima ono što im se objavljuje, i da bi oni razmislili.' (En-Nahl, 44.) Poslanik, s.a.v.s., izvršio je tu obavezu na najbolji mogući način. Među najvažnije propise koje je objasnio ljudima i riječima i djelom je namaz.

Stup vjere bez kojeg se ona ne moze odrzati jeste namaz. Muslimani moraju obavljati ovaj ibadet prije svih drugih oblika ibadeta. Ober ibn el-Hattab je svojim namjesnicima pisao: „Vas najvazniji postupak za mene jeste namaz. Pak o ga cuva, cuva svoju vjeru, a ko ga ne cuva, onda su mu sva djela nezasticena (propala su mu).“ Namaz je prvi oblik koji je propisan ljudima, a broj od pet dnevnih namaza jeste upravo onaj koji je Allah, dzelle shanuhu, odredio Njegovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem u noci miradza.

S druge strane namaz je bio zadnja oporuka Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, prije negoli se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rastavio sa dunjajlukom: „Namaz, namaz! A i oni koji su u vasem posjedu. „(Prenosi ibn-Madze). Namaz je prva stvar zbog koje ce covjek polagati racun (na Sudnjem danu) i on je ibadet cijim napustanjem covjek gubi vjeru. Kada se napusti namaz, onda kod covjeka ne ostaje nista od islama jer je namaz stup islama. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaze: „Najvaznija stvar islama i njegov stup jeste namaz, a njegov vrhunac jeste dzihad na Allahovom putu.“ (Prenosi Tirmizi)

 Ovo je kratki osvrt na važnost i veličinu namaza sa objašnjenjem nekih njegovih karakteristika i odlika po kojima je jedinstven i iznad drugih ibadeta, što pomaže muslimanu, sa Allahovom pomoći, da drži do njega. To je najveća vanjska oznaka islama oko čega se saglasila ulema - islamski učenjaci, a Uzvišeni Allah kaže prijevodu značenja: „A onaj koji veliča Allahove propise, pa to je od pobožnosti srca." (Sura El-Hadždž, ajet 32.)

Od posebnosti i odlika koje je Uzvišeni Allah podario namazu jesu:

Prvo i najveće što je Uzvišeni Allah naredio nakon vjerovanja u Njega i tewhida (ispovjedanja Njegove jednoće) je namaz. Naredio ga je Uzvišeni prije posta i zekata i hadža i pokrivanja žena i drugoga od propisa islama.

To je najveći temelj islama nakon kelimei šehadeta. Veći je od posta i zekata i hadža i drugih propisa islama.

Najveća vanjska oznaka islama. To je nešto najveće čime se musliman razlikuje od drugih ljudi i nešto najveće što ukazuje na prisutnost islama i muslimana.

To je najbolje djelo muslimana, kao što je rečeno u hadisu: „I znajte da je vaše najbolje djelo namaz." (Ahmed, a Albani ga ubraja u sahih hadise u Sahihul Džamiu, br. 952.)

Naređen je na nebu prilikom događaja Israa i Miradža, za razliku od ostalih temelja islama koji su naređeni na Zemlji posredstvom meleka Džibrila.

Naređen je svim poslanicima i vjerovjesnicima i njime Allahu ibadet čine stanovnici nebesa, plemeniti meleki i stanovnici Zemlje, ljudi i džini. Kaže Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: „Ja čujem zvuk (kao kada je natovarena životinja teretom) neba, a nema prijekora zbog toga. Nema na njemu mjesta koliko pedalj, a da na njemu nije melek na sedždi ili kijamu." (Sahih kod Albanija u Es-Silsiletus-Sahiha, br. 1060.)

Prvo što se naređuje muslimanu dok je mali, kao što je spomenuto u hadisu: "Naređujte svojoj djeci namaz u sedmoj godini..." (Ahmed i Ebu Davud, a Albani ga ubraja u hasen hadise - Sahihul Džami, br. 5868.)

Posljednje što je oporučio Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, na samrti, kao što je prenešeno u hadisu: „Namaz, namaz i oni koji su u vašem posjedu." (Ahmed i Nesai, a Albani ga ubraja u sahih hadise - Sahihul Džami, br. 3873.)

Ne spada sa muslimana obaveza klanjanja sve dok je zadužen, osim žene u mjesečnom i čišćenju poslije poroda, tako da musliman klanja na putu i u strahu i bolesti, kako je u mogućnosti, za razliku od posta i zekata i hadža koji spadaju uz postojanje opravdanja.

Nije navedeno od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, da je ostavljanje bilo čega od djela islama kufr, osim namaza, kao što je u hadisu: Zaista je između čovjeka i kufra i širka ostavljanje namaza." (Muslim), a u drugom hadisu: "Razlika između nas i njih jeste namaz, ko ga ostavi taj je uznevjerovao." (Sunen)

Posljednje što gubimo od svoje vjere, kao što je spomenuto u hadisu: "a posljednje što ostaje od njihove vjere je namaz... (Albani ga ubraja u hasen hadise - Sahihul Džami, br. 2575.)

Allah ga je nazvao imanom i spomenuo iman umjesto njega, kao što je u riječima Uzvišenog: „Neće Allah dati da propadne vaše vjerovanje." (Prijevod značenja, sura El-Bekara, ajet 143.)

Najbliže je rob svome Gospodaru u namazu kada je na sedždi, kao što je to pouzdano preneseno od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, u Sahihu Muslima.

Najveći uzrok koji omogućava druženje sa Vjerovjesnikom, sallallahu alejhi ve sellem, u Džennetu, jer je rekao, sallallahu alejhi ve sellem, onome koji mu je tražio društvo u Džennetu: „Pomozi me u pogledu sebe mnoštvom sedždi." (Muslim)

Razlikuju se njime mu'mini od munafika na Kijametskom danu po sedždi, kao što je u riječima Uzvišenog: „Na Dan kada se otkrije Noga i budu pozvani sedždu da učine, pa ne mognu." (Prijevod značenja, sura El-Kalem, ajet 42.)

Najveći i najistaknitiji znak po kojem će Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, poznati svoj ummet na Sudnjem danu, kao što je u hadisu: „Moj ummet će biti prozivan na Sudnjem danu po bijelim oznakama od tragova abdesta ..." (Buhari i Muslim)

Čuva klanjača na Sudnjem danu makar ušao u Vatru, kao što je obavijestio Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu: „Zabranio je Allah, azze ve dželle, Vatri da jede tragove sedžde." (Buhari i Muslim) A to je iz počasti prema namazu.

Najveće što štiti muslimana od razvrata, nevaljalština i zala, kao što je u riječima Uzvišenog: „Zaista namaz spriječava od razvrata i nevaljalštine." (Prijevod značenja, sura El-Ankebut, ajet 45.) Sve dok musliman čuva svoj namaz on je u zaštiti i sigurnosti od upadanja i tonjenja u nemoral i nevaljalštine.

Najveće što štiti krv nakon imana - vjerovanja u Uzvišenog Allaha. Kaže Uzvišeni: „Pa ako se pokaju i uspostave namaz i daju zekat oslobodite njihov put." (Prijevod značenja, sura Et-Tewbe, ajet 5.) U hadisu stoji: „Meni je zabranjeno ubijati klanjače."(Ebu Dawud i Ahmed, a Albani ga ubraja u sahih hadise - Sahihul Džami, br. 2506.)

Naredio je Allah da se potpomognemo namazom. Kaže Uzvišeni: „Potpomozite se stpljivošću i namazom, a zaista je to teško osim bogobojaznima." (Prijevod značenja, sura El-Bekare, ajet 45.) I kaže Uzvišeni: „O vjernici! Potpomozite se stpljivošću i namazom." (Prijevod značenja, sura El-Bekare, ajet 153.)

„Kada bi Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, nešto pogodilo ili ga rastužilo odmah bi se namazu predao." (Ahmed i Ebu Dawud, a Albani ga ubraja u hasen hadise - Sahihul Džami, br. 4703.) Namaz najviše koristi muslimanu u prevazilaženju briga i potištenosti u njegovom svakodnevnom životu.

Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, bi dozivao: „O Bilalu, ikameti za namaz, odmori nas njime." (Ahmed i Ebu Dawud, a Albani ga ubraja u sahih hadise - Sahihul Džami, br. 2986.) Namaz je imanska stanica na kojoj se odmara mu'min od teškoća svakodnevnog života i njegovih briga.

Radost Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, kao što je u hadisu: „Učinjena mi je radost u namazu." (Ahmed, a Albani ga ubraja u sahih hadise - Sahihul Džami, br. 3098.), on je takođe radost svakog muslimana koji je svjestan njegove veličanstvenosti i veličine stajanja pred Uzvišenim Allahom, tako da je u namazu krajnja radost i rahatluk.

Mjerilo ostalih djela, kao što je rekao Omer ibnul Hattab, radijallahu anhu,: „Onaj koji ga čuva taj drugo još više pazi, a onaj koji ga zapostavi, taj drugo još više zapostavlja."

Mjerilo za poznavanje našeg mjesta kod Uzvišenog Allaha. Kaže imam Ahmed, rahimehullah,: „Onaj koji želi da zna svoj položaj kod Allaha neka vidi položaj namaza kod sebe."

Sve radnje u njemu su tewhidullah - ispoljavanje jednoće Uzvišenog Allaha, kao što je Njegovo veličanje, slavljenje, hvaljenje, izgovaranje šehadeta, poniznost, pokornost i skrušenost pred Uzvišenim, tako da se u njemu sastaju najveći ibadeti (Allahu ugodna djela).

·  Direktan razgovor između roba i njegovog Gospodara, pa kada klanjač uči Fatihu izgovarajući: „Elhamdu lillahi Rabbil alemin", kaže Allah: „Hvali Me moj rob.", a kada prouči: „erRahmani rRahim", kaže Allah: „Pohvalio Me moj rob.", a kada prouči: „Maliki jeumi ddin", kaže Allah: „Veliča Me moj rob."... (Muslim.) Kaže sallallahu alejhi ve sellem: „Kada je neko od vas u svom namazu on razgovara sa svojim Gospodarom." (Buhari i Muslim).

·  Prvo za što će polagati račun rob na Sudnjem danu, kao što je u hadisu kojeg prenosi imam Ahmed i Ebu Davud i Nesai, a u jednom rivajetu: „Pa ako je (namaz) dobar, dobra su mu i ostala djela, a ako je neispravan, neispravna su mu i ostala djela." (Albani ih ubraja u sahih hadise - Sahihul Džami, br. 2571., 2573.).

·  Največi uzrok oprosta grijeha. Kaže sallallahu alejhi ve sellem: „Koji god musliman kada nastupi obavezni namaz lijepo uzme abdest i bude skrušen i ruku obavi kako treba, bude mu otkupom za prošle grijehe, ako ne učini veliki, i tako cijelo vrijeme." (Muslim). Kaže sallallahu alejhi ve sellem: „Šta mislite da je rijeka pred vratima nekog od vas u kojoj se kupa svaki dan pet puta, hoće li mu ostati išta od nečistoće?" „Neće ostati nikakve prljavštine." - rekoše. To je primjer pet namaza kojima Allah briše grijehe." (Buhari i Muslim)

·  Najveći uzrok uspjeha na dunjaluku i Ahiretu nakon vjerovanja u Uzvišenog Allaha. Kaže Uzvišeni: „Uspjeli su vjernici koji su u svom namazu skrušeni." (Prijevod značenja, sura El-Muminun, ajeti 1. i 2.)

·  Najveći uzrok čišćenja duše i njenog oslobađanja od malodušnosti, straha, škrtosti i lošeg ponašanja. Kaže Uzvišeni: „Zaista je čovjek stvoren malodušan, kada ga nevolja snađe brižan je, a kada mu je dobro nepristupačan je, osim klanjača." (Prijevod značenja, sura El-Mearidž, ajeti 19.- 22.)

·  Največi uzrok povečanja opskrbe. Kaže Uzvišeni: „Naredi svojoj porodici da klanjaju namaz i ustraj u tome! Mi ne tražimo opskrbu od tebe. Mi tebe opskrbljujemo, a samo bogobojaznima pripada lijep svršetak." (Prijevod značenja, sura Ta-Ha, ajet 132.) Ko uspostavi namaz na način kako je naređeno i bude ustrajan u tome, Allah će ga opskrbiti odakle se i ne nada.

·  Ko bude čuvao namaz ima obećanje kod Allaha da će ga uvesti u Džennet. Kaže sallallahu alejhi ve sellem: Pet namaza koje je naredio Uzvišeni Allah, onaj koji lijepo uzme abdest za njih i klanja ih na vrijeme i upotpuni njihov ruku i skrušenost, takav ima kod Allaha ugovor da mu oprosti, a u drugoj predaji, da ga uvede u Džennet, a onaj koji tako ne učini, takav nema ugovora kod Allaha, ako hoće oprostiće mu, a ako hoće kazniće ga." (Ahmed i Ebu Davud. Albani ga ubraja u sahih hadise - Sahihul Džami, br. 3242.).

·  U njemu klanjač nije zabavljen ničim drugim. Kaže sallallahu alejhi ve sellem: Zaista u namazu ima posla." (Buhari i Muslim)

·  To je stub vjere, kao što kaže sallallahu alejhi ve sellem: „Glava je islam, stub je namaz., a njegov vrh je borba na Allahovom putu." (Ahmed i Tirmizi. Albani ga ubraja u sahih hadise - Sahihul Džami, br. 5136.). Namaz je najveće na čemu stoji vjera.

·  Uslovio je Uzvišeni Allah za njega najpotpunije stanje čistoće, lijepe odjeće i okretanja prema Kibli, što nije uslovio u drugima.

·  Čekanje namaza je stražarenje na Allahovom putu, kao što je u hadisu Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Hoćete li da vam ukažem na ono čime Allah briše grijehe i podiže stepene? Hoćemo Allahov Poslaniče. Rekoše, „Upotpuniti abdest u teškoćama i mnoštvo koraka ka džamijama i isčekivanje jednog namaza nakon drugog, to je stražarenje, to je stražarenje." (Muslim).

·  Naredio je Allah Svom Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, da ustraje u njemu, kao što je u riječima Uzvišenog: „Naredi svojoj porodici da klanjaju namaz i ustraj u tome." (Prijevod značenja, sura Ta-Ha, ajet 132.) iako je naredba da se ustraje u svim ibadetima kao što je u riječima Uzvišenog: „Ibadet Mu čini i ustraj u ibadetu Njemu." (Prijevod značenja, sura Merjem, ajet 65.) To je zbog veličine važnosti namaza, a uz strpljivost potrebna je ustrajnost.

·  Prvo čime se dočekuje novorođenče je da mu se uči ezan u uho, a posljednje čime se ispraća musliman sa ovoga svijeta je dženaza namaz. Istinu je rekao onaj koji kaže: „Učenje ezana kod rođenja djeteta, a odgađanje do smrti mu namaza, dokaz je kratkoće ljudskog života, kao što je između ezana i namaza."

·  Prvo za čijim ostavljanjem će žaliti stanovnici Vatre na Sudnjem danu i zbog čega će biti koreni. Kaže Uzvišeni: „Šta vas je u Sekar dovelo?" „Nismo" - reći će - „bili od onih koji su klanjali." (Prijevod značenja, sura El-Muddesir, ajeti 42. i 43.)

·  Onaj koji čuva namaz biće mu svijetlom i dokazom i spasom na Sudnjem danu. Kaže sallallahu alejhi ve sellem: „Ko ga čuva biće mu svijetlom i dokazom i spasom na Sudnjem danu. A onaj ko ga ne čuva neće mu biti svijetlom niti dokazom niti spasom, a na Sudnjem danu biće sa Karunom i Faraonom i Hamanom i Ubejj ibni Halefom." (Ahmed i Ibni Hibban), a to je sahih hadis.

I na kraju, ovo su samo neke posebnosti namaza kojima se pokazuje veličina njegovog položaja kod Uzvišenog Allaha. Molimo Allaha da nas učini od onih koji veličaju Njegove propise, koji čuvaju namaz, koji ga uspostavljaju kako treba, koji su skrušeni u njemu i sretni sa njim i na dunjaluku i na Ahiretu.

Hvala Allahu Koji nas je uputio ovome, a mi ne bismo bili upućeni da nas Allah nije uputio i salavat i selam na našeg vjerovjesnika Muhammeda i na njegovu porodicu i drugove.

S namazom-molitvom si vrijedniji kod Allaha svt


Allah dž.š. kaže: I probdij dio noći u namazu - to je samo tvoja dužnost, Gospodar tvoj će ti na onome svijetu hvale dostojno mjesto darovati. (el-Isra: 79) Ovim ajetom Allah dž.š. - Poslaniku s.a.v.s. - stavlja u obavezu noćni namaz, nakon pet dnevnih farz-namaza, kao što nam to navodi imam Muslim rhm. u svome Sahihu, od Ebu Hurejre r.a. da je Allahov Poslanik s.a.v.s. upitan o tome, koji je namaz najvrijedniji mimo farzova, pa je odgovorio: Noćni namaz! Zbog toga je Uzvišeni naredio svome Poslaniku s.a.w.s., pored farzova, i noćni-namaz (kijamul-lejl), koji se tkđ. zove i "salatul-tehedždždud" tj. namaz u kasnim večernjim satima. To tvrde Alkame, El-Esved, El-Nehai, i drugi, što je opšte poznato u arapskom jeziku.

...Gospodar tvoj će ti na onome svijetu hvale dostojno mjesto darovati tj. ovo šta ti se naređuje je zbog toga kako bi ti pripremili na Sudnjeme danu mjesto, hvale dostojno, u kome će te hvaliti sva stvorenja, a i njihov Uzvišeni Gospodar.

Ibn Džerir rhm. kaže: Većina komentatora Kur'ana smatra da je zagovaranje-šefat, za ljude na Sudnjemu danu, taj položaj koji će Muhammed s.a.v.s. postići, tako što će ih njihov Gospodar osloboditi velikog straha i strahota toga dana. Allahov Poslanik s.a.v.s. će imati takve počasti na Sudnjemu danu koje s njime niko neće dijeliti, niti će se iko u tome moći jednačiti s njime! On je prvi nad kojim će se zemlja otvoriti, i onaj koji će jašući dospijeti do mjesta okupljanja (hašr). Posjedovaće zastavu tako da će svi od Adema a.s. pa nadalje biti pod njegovom zastavom. On će imati izvor s kojeg će se najviše piti voda na Sudnjemu danu. Imaće pravo na veliki šefat (zagovorništvo), kod Allaha dž.š., onda kada On dođe suditi Svojim robovima. To je nakon obraćanja ljudi za šefa'at Ademu, Nuhu, Ibrahimu, Musau i Isau a.s., kada će svaki od njih na te molbe odgovoriti: Nisam ja za to određen, dok ne dođu Muhammedu s.a.v.s. koji će reći: Ja sam za to određen! On će se zagovarati za narod kojemu je naređeno ući u vatru, pa će spriječiti njihov ulazak u nju; biće Poslanik čijem će se ummetu prvo presuditi; prvi koji će se zagovarati za džennet, kako se to potvrđuje u Muslimovom Sahihu. U hadisu, u kojem se spominje puhanje u rog, se kaže: Svi će vjernici ući u džennet samo sa njegovim s.a.w.s. šefa'atom. On će prvi ući u njega, a njegov ummet prije ostalih. Zagovaraće se za stepene ljudi koje oni inače nisu zaradili svojim djelima. On je vlasnik položaja (el-vesile), a to je najviši stepen u Džennetu, koji samo njemu i priliči. Kada Allah Uzvišeni dopusti zagovaranje i šefa'at za griješnike, tada će se zagovarati i meleki, poslanici i vjernici, a on će biti zagovornik za stvorenja čiji broj samo Allah dž.š. zna. Niko se neće zagovarati kao on, niti će ga dostići iko u tome.

Na kraju ćemo spomenuti jedan od mnogih hadisa koji tretiraju ovo pitanje, pitanje šefa'ata, pitanje "mjesta vrijedna hvale". Imam Buhari rhm. bilježi od Ibnu Omera r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Ljudi će na Sudnjem danu klečati; svaki narod će pratiti svoga vjerovjesnika govoreći: O ti, zagovaraj, o ti, zagovaraj, sve dok zagovaranje ne stigne do Muhammeda s.a.v.s. To je dan u kome će ga Allah proživiti na mjestu hvale dostojnom.


Od Rebi'e b. Ka'ba r.a. se prenosi: Bio sam jedne noći sa Poslanikom s.a.v.s., te sam mu donio vode za abdest, i još neke stvari, pa mi reče: Traži nešto od mene?
Rekoh: Tražim od tebe da budem u tvome društvu u Džennetu. On reče: Još nešto? Rekoh: Samo to! Odgovori mi: Onda, pomogni sebe, radi toga, učestalim činjenjem sedžde. Sahihu Muslim.


Od 'Ukbe b. Amira r.a. se prenosi da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Nema tog čovjeka koji se abdesti, i lijepo upotpuni abdest, a potom klanja dva rekata, s punom dozom revnosti i otvorena srca, a da mu ulazak u Džennet ne bude obavezan! Sahihu Muslim.

Od Ebu Umame r.a. se prenosi da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Namaz za namazom, među kojim' ne bude bilo besposlena govora, će biti upisani u 'Illijjunu. Hasen. Allah dž.š. kaže: Uistinu! Knjiga čestitih je u 'Illijjunu  a znaš li ti šta je 'Illijjun  Knjiga ispisana  nad njom bdiju oni Allahu bliski. (Mutaffifun: 18-21)


Od Ebu-Hurejre r.a. se prenosi da je Poslanik s.a.v.s. rekao Bilalu r.a. prilikom sabahskog namaza: O, Bilale! Pričaj mi o najdražem djelu kojeg si radio u Islamu, jer sam čuo topot tvoje obuće predamnom u Džennetu?! Reče Bilal: Najdraže djelo koje sam radio je bilo to da se nisam abdestio, u bilo kojem dijelu dana ili noći, a da s tim abdestom nisam klanjao ono što mi je bilo određeno da klanjam. Sahihul-Buhari.

Također se od Ebu Hurejre r.a. prenosi da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Zar nećete da vam ukažem na ono čime Allah dž.š. briše grijehe i uzdiže na veće stepene? Rekoše: Hoćemo Allahov Poslaniče! Reče: Upotpunjavanje abdesta, onda kada to i nije baš lahko izvesti, mnoštvo koraka k džamiji, iščekivanje namaza nakog obavljena namaza - a sve to vam je bdjenje (ribat)! To vam je bdjenje! To vam je bdjenje! Sahihu Muslim.

Od Ebu Hurejre r.a. se prenosi da je Poslanik s.a.v.s. rekao: Ko bude jutrom i večerju išao u mesdžid (džamiju), Allah će mu, kada god bude išao u džamiju - rano ili kasno, pripraviti gozbu u Džennetu. Muttefekun alejh.

Od Ibnu Abbasa r.a. se prenosi da je u vezi Allahovih dž.š. riječi: Mi smo u Zeburu, poslije Tevrata, napisali da će Zemlju, Moji, čestiti robovi naslijediti - rekao: Džennet će dobiti u nasljedstvo oni koji klanjaju pet vakat namaza u džematu!

Allah dž.š. kaže: U ovom je doista pouka za ljude koji se budu Allahu klanjali. (el-Enbija: 105-106) - tj. sve navedeno je obavijest onim robovima koji obavljaju pet vakat namaza u džematu.

"A njih smijenise zli potomci, koji namaz zapustise i za pozudama podjose; oni ce sigurno zlo proci." (Kur’an, 19:59)

Abdullah ibn Mes’du kaze: „Zapustanje namaza je njegovo neobavljanje na vrijeme, a ako su ga oni napustili onda su kafiri.“ (Tefsir Et-Taberi)

„Ustrajte u namazu (a posebno) u srednjem (ikindija).“(Kur’an, 2:238)

Ustrajnost na namazu jeste njegovo obavljanje na vrijeme kao sto je to Allah, dzelle shanuhu, rekao: „ A tesko klanjacima, onima koji su prema svom namazu nemarni.“ (Kur’an, 107:4-5)

To su oni koji stalno odlazu obavljanje namaza u njegovo vrijeme. Muslimanima je naredjeno da obavljaju namaz u skladu s njihovim mogucnostima jer je Allah, dzelleshanuhu, rekao: „I bojte se Allaha sto vise mozete.“ (Kur’an, 64:16)

Na mu’minu je da prije ulaska u namaz bude cist, da mu citanje Kur’ana u namazu bude skruseno I pravilno i da mu ruk’u i sedzda budu ispravni. Ako nije u mogucnosti abdestiti se, zbog bolesti ili nekog drugog razloga, onda ce uzeti tejemum, tj.zemljom ce potrati svoje lice i ruke i klanjat ce na vrijeme ne odlazuci vakat namaza. Takodjer, ako je uhapsenik ili je svezan, onda ce obaviti namaz u stanju u kojem se nalazi, a ako je ispred neprijatelja (cijeg se napada boji), onda ce klanjati namaz na nacin na koji je Allah, dzelle shanuhu, objasnio: “Nije vam grijeh da namaz na putovanju skratite, i kada se bojite d ace vam nevjernici neko zlo nanijeti. Nevjernici su vam, doista, otvoreni neprijatelji.. Kada ti budes medju njima ikad odlucis da zajedno s njima obavis namaz, neka jedni s tobom namaz obavljaju i neka svoje oruzje uzmu; i dok budet obavljali namaz, neka drugi budu iza vas, a onda neka dodju oni koji jos nisu obavili namaz pa neka i oni obave namaz s tobom, ali neka drze oruzje svoje i neka budu oprezni..”(Kur’an, 4:101-102)

“ A u sigurnosti obavljajte namaz u potpunosti, jer vjernicima je propisano da u odredjeno vrjieme namaz obavljaju.” (Kur’an, 4:103)

Duznost je muslimana da i zenama i muskarcima naredjuju namaz, pa, cak, i djeci trebaju naredjivati namaz. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaze: “Naredjujte im namaz: kada bud imali sedam (godina); a ako od desete (godine) ne klanjaju (redovno), ona ih udarajte, takodjer, kad navrse deset godina razdvojite ih u postelji.” (Prenosi, Ebu-Dawud)

Ako punoljetan covjek namjerno napusti klanjanje makar jednog namaza, onda ce se od njega traziti da se pokaje, a ako to odbije, nad njim ce se izvrsiti egzekucija. Jedan dio uleme kaze da ce se ubiti kao otpadnik od islama i nece mu se klanjati dzenaza I ne smije biti ukopan u muslimansko groblje. Drugi dio uleme, takodjer, samtra dag a treba ubiti jer je isti kao razbojnik koji presreta ljude (pa ih pljacka). Namaz je od veoma velike vaznosti jerr je on stup islama.

Od svih ibadeta Allah, dzelle shanuhu, je namaz najvise puta spomenuo u Kur’anu i dosta ga je puta povezao sa drugim ibadetima, kao npr. Za zekatom i sabrom: “Klanjajte namaz i udjeljujte zekat.”(Kur’an,2:43) Pomozi sebi strpljenjem i namazom.” (Kur’an, 2:45) “Reci:’ Moj namaz, i obredi moji, i zivot moj, i smrt moja doista su posveceni Allahu, Gospodaru svjetova, Koji nema saucesnika; to mi je naredjeno i ja sam prvi musliman.”(Kur’an, 6:162-163)

“Ono sto zele – vjernici ce postici, oni koji namaz svoj ponizno obavljaju, i koji ono sto ih se ne tice izbjegavaju, i koji milostinju udjeljuju, i koji stidna mjesta cuvaju, - osim od zena svojih ili onih koje su u posjedu njihovu, oni, doista, prijekor ne zasluzuju; - a oni koji i pored toga traze, oni sasvim zlou pretjeruju; i koji o povjerenim im amanetima i obavezama svojim brigu brinu, i koji namaze svoje na vrijeme obavljaju, - oni su dostojni nasljednici, koji ce Dzennet naslijediti, oni ce u njemu vjecno boraviti.” (Kur’an, 23:1-11)

Šartovi (uslovi) za obaveznost namaza su slijedeci:

1. Da je musliman

2. Da je pametan, jer luda osoba nije dužna klanjati. Dokaz za to su Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, rijeci: “Odgovornost je skinuta sa tri osobe: sa onoga ko spava dok se ne probudi, sa djeteta dok ne postane punodobno i sa lude osobe dok ne dođe pameti.“

3. Da je punodoban, jer djetetu dok ne postane punodobno namaz nije obavezan. To ne znaci da ce ga propuštati i prema njemu se nestrasno odnositi. Stoga obaveza namaza postaje sa punoljetstvom tako da ce o namazu od tog vremena biti pitan, ali ako ga bude obavljao kako treba prije toga imat ce nagradu za to. Dijete treba navikavati da klanja i prije nego što postane punodobno, jer je Poslanik,sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Tražite od svoje djece da klanjaju kada napune sedam godina, a od deset ih na namaz – ako je potrebno - nagonite i batinama, i razdvojite ih u postelji.“

4. Da žena nije sa hajzom i nifasom, jer takva žena ne klanja dok joj ne prestane hajz i nifas, kao što stoji u hadisu u kome Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Kada ti se pojavi hajz, prestani klanjati!“

Šartovi (uslovi) za ispravnost namaza su slijedeci:

1. Iskren nijjet (namjera) da se klanja u ime Allaha, subhanehu ve te’ala

2. Da je osoba cista od malog i velikog hadesa (necistoce), tj. da je sa abdestom ili gusulom kada je potrebno, te da joj je cisto tijelo, odjeca i mjesto gdje klanja od materijalnih vidova necistoce. Dokaz za to su rijeci Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: “Allah nece primiti namaz obavljen bez (propisne) cistoce.“

3. Da je osoba propisno obucena, tako da su joj pokriveni svi stidni dijelovi tijela. U tom smislu Uzvišeni kaže: “O sinovi Ademovi, lijepo se obucite kad hocete da namaz obavite!“ (El-Ea’raf, 31.)

4. Spoznaja da je nastupilo namasko vrijeme, jer namaz se ne može klanjati prije nego što nastupi njegovo vrijeme, kao što stoji u rijecima Uzvišenog: “... vjernicima je propisano da u određeno vrijeme namaz obavljaju“ (En-Nisa’, 103.)

5. Da se okrene prema kibli, jer Allah, subhanehu ve teala, kaže: “… i gdje god se nalazili, vi lica svoja prema toj strani okrenite.“ (El-Bekare, 150.)

 

1.       Namaz – poslije sehadeta najvazniji stub islama

2.       Namaz – najvaznija stvar u vjeri

3.       Namaz – zahvalnost i pokornost Uzvisenom Allahu

4.       Namaz – “majka” svih ibadeta

5.       Namaz – stroga Allahova naredba

6.       Namaz – posljednja oporuka Poslanika sallallahu alejhi we sellem

7.       Namaz – ogledalo djela muslimana I vaga kojom se mjeri vjera u srcu covjeka

8.       Namaz – osnova svih nebeskih objava

9.       Namaz – glavno obiljezje islamske drzave

10.   Namaz – iman (vjera)

11.   Namaz – zastita od licemjerstva

12.   Namaz – put vjernika I glavna odlika uspjesne skupine, robova kojima je Allah milost svoju ukazao

13.   Namaz – zajednicka komponenta svih stvorenja

14.   Namaz – najbolje djelo!

15.   Namaz – djelo kojim se najvise priblizava Allahu subhanehu we teala

16.   Namaz – skola ponasanja, edeba, etike I morala

17.   Namaz – odmor, sreca I zadovoljstvo

18.   Namaz – svjetlo, dokaz I blistavost

19.   Namaz – jedna od glavnih odlika upute

20.   Namaz – Allahov dar

21.   Namaz – vrsta zahvale Allahu na blagodatima koje nam je podario

22.   Namaz – ono sto najvise srdi nevjernike I prkosi neprijateljima ove vjere

23.   Namaz – istinsko oslobadjanje covjecanstva

24.   Namaz – skrusena I dirljiva sedzda od koje citav svemir zatreperi

25.   Namaz – odvraca od losih dijela I odavanja strastima I pohotama

26.   Namaz – otkup za pocinjene grijehe

27.   Namaz – skloniste vjernika u nedacama

28.   Namaz – cuvanje I zastita

29.   Namaz – uzrok dobre opskrbe

30.   Namaz – pocetak islama I njegov kraj

31.   Namaz – uzrok pomoci I uspjeha na oba svijeta

 

http://www.youtube.com/watch?v=xcwA8WlKaSs&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=G-6PJnasSSQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=wmo9EEpmOls

https://www.youtube.com/watch?v=ACOSq0JK9w4




 

Allaha subhanehu ve te'ala Robinja
http://allahovarobinjainsaallah.blogger.ba
28/09/2018 15:48